    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: chamscy i tepi lekarze
    Date: Wed, 11 May 2011 14:39:17 +0000 (UTC)

    fir wrote:

    > po prawdzie to i ja mam o tobie kiepskie zdanie,

    To akurat mało mnie obchodzi. Ważne że moi pacjenci mają o mnie dobre
    zdanie.

    > przerazasz mnie
    > i wizja ktora kolportujesz niczym jakis rabniety siewca smierci,
    > niektore twoje twierdzenia sa na tyle zaskakujaco walniete ze mz
    > pokazuja ze jestes powaznie zaburzony 'na punkcie pieniadza'

    I znów - ja?
    Potrafisz zrozumieć że opisuję MECHANIZMY rządzące cenami na rynku?

    To w dodatku standardowe mechanizmy, mają odniesienie do każdego kto
    wykonuje jakieś usługi, nie tylko zawodów medycznych.

    > i zarazem
    > pomijasz (taktownym milczeniem?) kwestie 'ludzkich tragedii'
    > wiazacych sie z glupota wiekszosci lekarzy

    Ludzkie tragedie w ogromnej większości przypadków są związane z głupotą
    ludzi, a nie lekarzy, bo jak ktoś chla, na bani wsiada za kółko a potem
    "olaboga, taka tragedia, młody był, miły", to gdzie tu wina lekarzy.

    Na większość chorób ludzie sobie usilnie zapracowują. Żrą jak opętani,
    w dodatku fastfoofdowy syf, palą, piją, nie dbają o zdrowie, kondycję,
    badania to jak do pracy trzeba itd.

    > +) lekarze zarabiaja gigantyczne pieniadze (sam mowisz ze np 20 zl za
    > wizyte - nie dziwota ze wygodnie im poswiecej max 15 minut na jednego

    80 pln/h to gigantyczne pieniądze? Obudź się, lekarz to nie kopacz
    rowów.
    Adwokat woła minimum 300 pln za godzinę ;-)
    Żeby być lekarzem, trzeba nielichych predyspozycji, wielu lat ciężkiej
    pracy i wyrzeczeń. Zaczynasz normalnie zarabiać tak z 10 lat później
    niż równieśnicy po np. uczelniach technicznych. Mam 36 lat, a
    samodzielnym pracownikiem jestem dopiero od półtora roku.

    W dodatku - mam ustawowy obowiązek się dokształcać za własne pieniądze,
    i to w zorganizowanych, drogich formach. Na to też muszę zarobić.

    > - ludzie nie wiedza JAK duzo oni teraz zarabiaja jak mowie znajomy mi
    > lekarz zarabia pieciocyfrowa sume a hiperkompetencjami czy
    > pracowitoscia zaprawde nie grzeszy -- porownaj to z realiami bytowymi
    > zwyklych ludzi
    >
    > [tyle ile zarabiaja lekarze mz powinni zarabiac tylko naprawde
    > dobrzy lekarze a nie ta masa prostakow]

    I tak jest. Te duże pieniądze - zarabiają najlepsi. Prywatnie.

    > +) ludzie placa OGROMNE skladki (osobiscie jestem za tym zeby
    > skladki byly duze ale polowa tego co placi sie teraz (np 400 zl
    > miesiecznie od zwyklego czlowieka) to sa juz naprawde gigantyczne
    > skladki - za czterysta zlotych biedny czlowiek utrzymuje sie przez
    > caly miesiac)

    Ostatni raz (czytasz co piszę?): 200 zł od zwykłego człowieka, to de
    facto 50 zł na jednego obywatela (bo na 1 pracujacego przypada 3
    niepracujących).
    To jest 600 zł rocznie. 150 euro.

    Niemcy przeznaczają 4 TYSIĄCE euro rocznie na obywatela. Chciałbyś się
    leczyć 25 razy taniej niż leczą w Niemczech? Wiesz że sporo leków jest
    w Niemczech tańszych? Wiesz że prąd, sprzęt medyczny kosztuje tyle
    samo? Tak jak choćby samochód. Idź do opla i powiedz im żeby
    sprzedawali samochody 25 razy taniej w PL niż w Niemczech.

    Dalej - wiesz że średnia pensja lekarza-specjalisty w DE wynosi 8
    tysięcy euro, a w pl - 1200?, czyli 7 razy mniej, podczas gdy np.
    budowlańca - tylko 3 razy mniej?

    Wiesz że polski lekarz, mieszkający w Polsce, może podpisać umowę na
    dyżury w Londynie, i zarobić na czysto 12 tysięcy pln w JEDEN WEEKEND?
    Po odjęciu kosztów przelotu, wyżywienia itp. Dwa razy w miesiącu leci
    na weekend tam do pracy, a przez resztę miesiąca może się zająć
    wyszywaniem makatek.

    Ilu znajdziesz judymów jak zaczniesz płacić w szpitalu polskim za
    miesiąc pracy 1500-2000 pln (bo tyle by wynosiła pensja przy składce
    200 pln)?

    --
    Pozdro
    Massai