-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.ceti.pl!not-for-mail
From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: brak znaku a winny kolizji
Date: Mon, 8 Mar 2010 14:35:41 +0000 (UTC)
Organization: CETI S.C. (Krakow, Poland)
Lines: 61
Message-ID: <s...@t...ceti.pl>
References: <hmikcm$t12$1@inews.gazeta.pl> <hmioks$26o$1@news.interia.pl>
<s...@t...ceti.pl>
<hmk7k5$1so$2@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@t...ceti.pl>
<hmrj60$e38$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@t...ceti.pl> <hmrrru$lah$1@news.onet.pl>
Reply-To: j...@c...pl
NNTP-Posting-Host: tau.ceti.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: alfa.ceti.pl 1268058941 77359 62.121.128.11 (8 Mar 2010 14:35:41 GMT)
X-Complaints-To: a...@t...ceti.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Mar 2010 14:35:41 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:631144
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 5 Mar 2010 22:08:14 +0100, Zygmunt napisał(a):
>>> I tak efektem domina po kolei pierwszeństwo ustalono wszędzie.
>> Wprowadzono hołdując tym, co koniecznie wszędzie chcą jechać z maksymalną
>> prędkością która nie wiąże się z wylotką z zakrętu...
> Bardzo uproszczone rozumowanie - a w zasadzie to nie analiza problemu a
[...]
> A czy kiedyś było tyle samochodów na drogach co teraz? Czy można tak wprost
> porównywać?
Spójrz sobie na różne filmiki pokazujące ruch uliczny w Indiach. Bez
jakiejkolwiek regulacji ruchu mamy daleko większą przepustowość niż
cokolwiek co by się dało stworzyć w naszych warunkach na podobnym (a nawet
i większym) obszarze. Każda regulacja ruchu światłami drastycznie pogarsza
przepustowość, a stworzenie jakiejś ulicy uprzywilejowaną sprawia że nie
tylko jej odnogi mają spore problemy z dostaniem się na nią ale też prowadzi
do zwiększenia średniej prędkości i do tragiczniejszych wypadków.
Owszem, sam wolę jechać 80km/h niż 40km/h - ale to tak naprawdę niewielka
różnica w mieście... Gdybyś wyjechał na arterię spod domu i zjeżdżał niej
pod drzwiami biura, to przy 15km odległości mamy różnicę 10 minut - i to
przy założeniu że wszystko idzie idealnie sprawnie. A tak naprawdę to co
chwila mamy światła, zjazdy, podjazdy, jedziemy szybciej, wolniej... Na
koniec jeszcze parkowanie itd. - i z tych 10 minut różnicy mamy 40 kontra 30
minut. Równocześnie przez to uprzywilejowanie jednego kierunku/arterii mamy
gigantyczne opóźnienia na innych kierunkach - a że miasto to układ naczyń
połączonych, w pewnym momencie korkuje się wszystko i tymi wielkimi
uprzywilejowanymi arteriami auta wloką się 5-10km/h...
Co do znaków "ustąp pierwszeństwa" - bezwzględnie powinny zostać
zlikwidowane (czy wręcz zakazane) na wszystkich drogach osiedlowych. Tam
zdecydowanie należy jechać jak najostrożniej, nie ma absolutnie żadnego
znaczenia czy te kilkaset metrów przejedziemy 10km/h czy 100km/h, a niestety
życie pokazuje że takich debili jest mnóstwo :( Zamiast tego są głupoty w
postaci stawiania progów zwalniających, które służą chyba tylko firmom je
stawiającym.
> Bo ja pamiętam, że nie było kiedyś korków i jeździło się lepiej a od kiedy
> wprowadzono na ulicy korki jeździ się tragicznie,
> należałoby wrócić do poprzedniego stanu i nie kombinować z tymi korkami a
> tych co to zrobili wywalić na pysk.
A twierdzisz że korki by powstały przy odpowiedniej infrastrukturze (licząc
w tym również odpowiednią sieć komunikacji miejskiej, park&ride itd.)? Chyba
że twierdzisz że ludzie stoją w korkach dla czystej przyjemności... ;)
> Wszystkie powyższe spowodują zmniejszenie ofiar śmiertelnych na drogach bez
> konieczności dalszego ograniczenia prędkości na terenach zabudowanych, ba
> nawet można tą prędkość podnieść bezpiecznie do 100km/h
Tylko rzecz w tym, że trzeba po pierwsze poprawić przepustowość (ogólną,
a nie jednej szczególnej wybranej linii) oraz tam gdzie ma to znaczenie
obniżyć prędkość - ale skutecznie, a nie formalnie. Ograniczenie do 20km/h
na drodze osiedlowej jest nic nie warte - nikt tam nie stanie z radarem,
zresztą nie zdziwiłbym się gdyby były atestowane do badania większych
prędkości...
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.10 23:02 Zygmunt
- 10.03.10 21:14 Jacek Osiecki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- Nordstrim
- obostrzenia
- ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- Korekta prognozy
- ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- Czy można orzekać po pijaku?
- reparacje
- ustawienie przetargu
- Przeszukiwanie baz i netu
- Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym
Najnowsze wątki
- 2024-07-08 Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- 2024-07-06 Nordstrim
- 2024-07-06 obostrzenia
- 2024-07-05 ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- 2024-07-04 Korekta prognozy
- 2024-07-04 ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- 2024-07-03 Czy można orzekać po pijaku?
- 2024-07-02 reparacje
- 2024-07-02 ustawienie przetargu
- 2024-07-02 Przeszukiwanie baz i netu
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-06-30 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-06-28 Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym