  • Data: 2005-08-06 13:32:25
    Temat: Re: borland, czesc dalsza.
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    tak?

    > Borland nie może sobie przywłaszczyć prawa do dzieł, które stworzył Pan X.
    > Nie może też zabronić Panu X zakupić legalną wersje do komercyjnego
    > zastosowania i skompilować w ten sposób legalną wersję produktu.
    >

    > Borland ma jednak prawo do odszkodowania z tytułu bezprawnego (sprzecznego
    > z licencją) wykorzystania ich produktu. Borland może np. zażądać
    > odszkodowania w wysokości pełnych zysków, jakie uzyskał Pan X z tytułu
    > sprzedaży (czy innej formy zysku) nielegalnych egzemplarzy dzieła
    > (programu Pana X).

    a czy straty nie beda wyrownane w momencie zakupienia wersji komercyjnej ?
    Bo ztego co mi wiadomo w poslce otrzymauje si eodszkodowania za faktycznie
    poniesione straty.

    zreszta natknalem sie w licencji na taki fragment:
    "Jeżeli licencjobiorca korzysta z Produktu lub jakichkolwiek Dzieł w
    dowolnym Celu komercyjnym lub zezwala innym na takie korzystanie, w
    sprzeczności z udzieloną licencją, licencjobiorca zgadza się zakupić po
    obowiązujących w danym czasie cenach detalicznych taką liczbę licencji
    aktualnej w danym czasie wersji programu Delphi Professional, która
    odpowiada liczbie posiadanych licencji Produktu. "

    moim zdaniem to pozbawia firme borland mozliwosci dochodzenia odsszkodowania
    w formie zwrotu czerpanych korzysci z
    programow stworzonych w tymze srodowisku.

    Czy mam racje?

    P.