eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobilety komunikacji miejskiej › Re: bilety komunikacji miejskiej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.icp.pl!news.icp.pl!not-for-
    mail
    From: "Maverick31" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bilety komunikacji miejskiej
    Date: Sun, 27 Feb 2005 22:04:59 +0100
    Organization: ICP News Server
    Lines: 35
    Message-ID: <cvtcm3$smm$1@opal.icpnet.pl>
    References: <cvqqcc$pu0$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvqqjl$8c0$3@inews.gazeta.pl>
    <cvquu0$n6i$1@bandai.magma-net.pl> <cvqvvl$be$1@inews.gazeta.pl>
    <cvr29u$lmp$1@bandai.magma-net.pl> <cvr33p$93t$2@inews.gazeta.pl>
    <cvrb63$67v$1@opal.futuro.pl> <cvschc$ho0$1@opal.icpnet.pl>
    <cvsip3$ins$1@bandai.magma-net.pl>
    NNTP-Posting-Host: c120-65.icpnet.pl
    X-Trace: opal.icpnet.pl 1109538307 29398 62.21.120.65 (27 Feb 2005 21:05:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@o...icpnet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Feb 2005 21:05:07 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2742.200
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2741.2600
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:281105
    [ ukryj nagłówki ]

    > hello, to co znalazlem na "swoim podworku" czyli wro:
    >
    > (...) ZDiK jest odpowiedzialny za druk, szatę graficzną i dystrybucję
    > biletów. (...)
    >
    > ale również
    >
    > (...) Bilet, którego stan nie pozwala, ze względu na stopień
    > zniszczenia, zabrudzenia itp., na ustalenie prawidłowości jego
    > skasowania, jest nieważny. (...)
    >
    > tak wiec stan biletu (niewlasciwy wydruk) nie pozwalal na ustalenie
    > prawidlowosci jego skasowania, ale to ZDiK jest odpowiedzialny za to, ze
    > bilet jest niewazny (nie zapewnia wlasciwego serwisu sprzetu i nie
    > informuje jak ma wygladac skasowany bilet, ze o sposobie kasowania juz
    > nie wspomne).
    >

    Nie do konca. ZDiK odpowiada jak piszesz za druk a nie za wydruk z
    kasownika. Oznacza to ni mniej ni wiecej to, ze wyglad biletu i jego
    obrazek, czcionka itp. podlega pod ten zapis. Natomiast za zniszczenie i
    zabrudzenie odpowiada pasazer. Innymi slowy jesli drukarnia wydrukuje
    powiedzmy bilet czarny i drukarka kasownika drukuje na czarno to w tym
    momencie odpowiada ZDiK. Zamoczenie biletu, podarcie go lub inne dzialanie
    utrudniajace ustalenie ceny biletu, jego skasowania itp to problem pasazera.
    Firma przewozowa umozliwia wlasciwe skasowanie biletu przez jeden z kilku
    kasownikow dostepnych w pojezdzie. Osobiscie nie przekonuje mnie
    tlumaczenie, ze pasaze nie wie jak ma wygladac wydruk bo numer kasownika,
    wskazania zegara oraz date ma zazwyczaj kazdy kasownik. Jesli te dane sa
    nieczytelne nalezy skasowac go w innym kasowniku. Jesli nadal nie jest ok to
    wystarczy zawiadomic obsluge o niesprawnych kasownikach i jestes kryty.

    Pozdrawiam Maver


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1