  • Data: 2011-01-12 09:31:11
    Temat: Re: alkohol na kredyt - orzecznictwo
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.01.2011 00:50, Liwiusz pisze:

    > - chodzi mi przede wszystkim o orzeczenia dotyczące zakazu sprzedaży
    > alkoholu na kredyt.
    >
    > Czy takie zagadnienia występują w praktyce? Co sądy twierdzą o tym co to
    > jest kredyt, w rozumieniu tej ustawy? Czy płatność kartą kredytową to
    > jest sprzedaż na kredyt? itp. itd.

    Nie, nie jest to sprzedaż na kredyt.

    W rozumieniu tego przepisu to sklep nie może udzielać kredytu na zakup
    alkoholu.

    A skąd klient wziął pieniądze (z kredytu, jałmużny, rabunku, prostytucji
    czy pensji) to już nie jest ich sprawa. I nawet nie mają technicznie
    możliwości tego zweryfikować - karta kredytowa od debetowej różni się
    wyłącznie umową i rozliczeniami na linii bank-klient.