  • Data: 2011-01-12 12:35:42
    Temat: Re: alkohol na kredyt - orzecznictwo
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (12.01.2011 12:41), Liwiusz wrote:

    > Nie jest to kredyt kupiecki, jeśli "konsument nie jest zobowiązany do
    > zapłaty oprocentowania ani innych kosztów związanych z udzieleniem lub
    > spłatą kredytu konsumenckiego". (art. 3 ustawy o kredycie kupieckim).

    Ustawy o kredycie konsumenckim, nie kupieckim. Tak gwoli ścisłości. Dla
    mnie kredyt kupiecki jest pojęciem ogólniejszym (np. jak sprzedawca
    bierze na odroczony termin płatności z hurtowni, to to jest wg mnie
    właśnie kredyt kupiecki, którego konsumenckim nijak nie można nazwać)

    Nie sądzę żeby ten przepis definiował co kredytem kupieckim/konsumenckim
    nie jest. Ten art. tylko definiuje *jakie* rodzaje kredytu
    konsumenckiego nie objęte tą ustawą.

    p. m.