  • Date: Tue, 24 Oct 2006 21:34:51 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty - prosba o pomoc

    On 2006-10-24 21:24, Johnson wrote:

    > Nie bardzo rozumiem.
    > Jeśli przesłanką zasadności powództwa o alimenty jest niedostatek
    > uprawnionego i jeśli on nie znajduje się w niedostatku to nic nie musze
    > płacić.
    > W takim wypadku jeśli skończył sie niedostatek uprawnionego i
    > jednocześnie zmniejszyły sie moje możliwości to występuje do sadu nie o
    > zmniejszenie wysokości alimentów (bo przecież wcale ich nie musze
    > płacić, w żadnej wysokości), tylko o ustalenie że obowiązek
    > alimentacyjny wygasł.

    Inaczej: Czy jest możliwe powództwo o ustalenie zmniejszonego obowiązku
    alimentacyjnego w sytuacji kiedy osoba uprawniona nadal pozostaje w
    niedostatku, ale osobie zobowiązanej zmienią się możliwości zarobkowe i
    majątkowe? (art. 135 § 1 krio).

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do