  • Data: 2008-09-01 16:25:14
    Temat: Re: alimenty - czu dopbrze myślę ?
    Od: " kreadka" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    l...@v...pl napisał(a):

    > Jestem już nazwijmy to samodzielny, podobnie już było w 2004r., i teraz ojciec
    > chce uchylić się od obowiązku alimentacyjnego działając wstecz, przyjmując iż
    > samodzielny byłem już w 2004r., i od tej pory nie należą mi się alimenty,
    > problem jednak w tym, iż część z nich byłą pobrana, ojciec nieregularnie płacił
    > ,
    > ma zaległości. Problem z tym, co jeśli sąd przyzna mu racje tj. iż utrzymuję si
    > sam i nie należą mi się alimenty - czy może orzec że muszę je zwrócić - te kwot
    > pobrane ?

    No jeżeli samodzielny byłeś już w 2004r. tzn. pracowaleś sam na swoje
    utrzymanie to alimenty Ci się nie należały. Powinieneś też zawiesić lub
    zrezygnować z nich. Jeżeli w tym czasie je pobierałeś to wg mnie musisz je
    oddać. Ojciec jest zobowiązany do płacenia alimentów jeżeli się uczysz do 26.
    roku życia, ale nie jeśli sam na siebie zarabiasz.