  • Data: 2008-09-01 20:27:51
    Temat: Re: alimenty - czu dopbrze myślę ?
    Od: " kreadka" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    l...@v...pl napisał(a):
    > No i właśnie tu jest problem ... teraz mam 2 opcje.
    >
    > 1. nie uznaję pozwu w całości dowodząc iż nie byłem samodzielny finansowo, de
    > facto to brak alimentów sprawił, iż musiałem brać urlop dziekański i wyjechać z
    > kraju w poszukiwaniu pracy

    To jego niewywiązanie się sprawiło, że musiałeś podjąć pracę(co nie zmienia
    faktu, że Ty w czasie tej pracy powinieneś zrezygnować z alimentów) tylko nie
    wiem czy mógłbyś użyć tego argumentu jako dowodu, gdybyś musiał te pieniądze
    oddać. Mogłeś też zawiadomić komornika, że ojciec nie płaci i on wtedy by je
    ściągał (tak właśnie jest u mnie ;)).

    > 2. uznaje go za uzasadniony ale od daty późniejszej, czyli po dacie wpłąty
    > ostatniej raty, i teraz czy w takiej sytuacji kiedy po dacie uznania mojej
    > samodzielności nie mam żadnych wpływów to czy coś będę zwracać, albo jeśli mam
    > wpływy ale tak naprawdę one nawet nie pokrywają kwoty zobowiązania
    > alimentacyjnego, jakie powinien był zrealizować ojciec do taj daty - bo płacił
    > nieregularnie - co wtedy czy zwracam ?

    Wg mnie wszystko zależy od przyczyny, dla której złożył pozew o uchylenie
    obowiązku. Jeżeli przyczyną jest Twoja praca i równoczesne pobieranie
    alimentów wszystko zależy od sądu. Tak jak wcześniej wspomniałam trudna
    sytuacja i powinność rezygnacji z alimentów z powodu podjęcia pracy.
    Jeżeli podejmujesz pracę, a nie masz stałej umowy, skończonych 26. lat i
    studiów, możesz je zawiesić w razie gdybyś stracił pracę, bo można je
    odwiesić. Nie wiem jak to wszystko wygląda w praktyce, nie jestem prawnikiem,
    mam tylko trochę podobną sytuację do Twojej. Najlepiej gdybyś sie udał do
    prawnika, który by Ci wszystko wytłumaczył ;)
    pozdr