    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje [O trwałości efektów kilku lat solidnej
    niemieckiej propagandy]
    Date: Fri, 22 Dec 2023 19:25:48 +0100
    <tvf1zov0jx49$.1njkc9kb75f8d$.dlg@40tude.net>
    <a...@w...eu>
    <1pe9gddukvsnw$.1c37c5uuhmet9$.dlg@40tude.net>
    <a...@w...eu>
    <1ne3u0cbabw0k$.108z1fwf79yys.dlg@40tude.net>
    <ulfo86$pla$2$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Thu, 14 Dec 2023 21:30:40 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Niedbałość o te księgi wieczyste później się czkawką odbiła. Bo wiele
    > nieruchomości po wojnie, to była sterta gruzów. Jeśli już postanowiono
    > to odbudowywać, co było dobrym pomysłem o tyle, ze trudno byśmy
    > siedzieli w zrujnowanej Warszawie w oczekiwaniu na spadkobierców
    > zamordowanych przez Niemców Żydów, to należało choćby do hipoteki
    > wpisywać roszczenie o nakłady.

    No ale nowa władza nie chciała odbudowywać komus nieruchomosci,
    tylko zabrać.
    I w zasadzie zabrała, tylko znow formalnosci nie dokonczyła,
    i teraz czkawka.

    A dokonczyc mogła nie chciec, bo chyba jeszcze w dekrecie Bieruta
    było "za odszkodowaniem", ktorego nigdy nie wypłacono,
    z amerykanskim wyjątkiem ...

    J.