  • Data: 2023-12-23 09:34:53
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zafiksowałeś się na tym efekcie. Podoba Ci się ten efekt? Jeśli nie, to
    > warto znać przyczyny co by ten efekt ograniczyć lub zlikwiedować.

    Ale właśnie ustawowo uchwalono, że trzeba dobrowolnie przyjmować
    inżynierów - znaczy można nie, ale trzeba płacić. Coś jak "zakaz
    parkowania są dobrowolny - co najwyżej płacisz mandat":P

    Więc teraz przyczyna jest już prosta - jest obowiązek przyjmownaia
    inżynierów.

    > I np. Polacy na tym tle wypadają jakoś szczególnie korzystnie?

    Tak - odsetek pracujących polaków jest wyższy niż ukrainców. Oczywiście
    mogę znaleźć co najwyżej notki prasowe na ten temat (i to zapewne z
    mediów antyukrainskich) bostatystyki na ten temat raczej dostępne nie będą:P

    > Żólta febra nie oznacza, że wszystkie :)

    Murzynki (też nie wszystkie, a nawet zdecydowana mniejszość) bywają
    zjawiskowe;). W sumie białe kaukaskie podobnie;)

    > No właśnie w innym poście się też nad tym zastanawiam. Tak jak
    > napisałeś, ale też bardzo możliwe, że paranoja. Amerykańscy policjanci
    > (z poprawką na okoliczności) mają jakby podobnie. Ale to przecież nie
    > oznacza, że chcą zabijać bo mord wychodzi z nich każdym porem w skórze.

    Ogólnie zdaje się psycholodzy i socjolodzy składniają się ku wersji że w
    "sprzyjających" warunkach całkiem znaczny odsetek ludzi okazuje się
    bestiami. I potem tacy mają możliwość stanięcia na czele i pociągnięcia
    za sobą reszty. Zwłaszcza jak łatwo odróżnić przeciwnika i wytłumaczyć
    że to nie do końca ludzie tacy jak my a nawet wręcz podludzie i
    zasłużyli na swój los...

    > Najwyraźniej Ci pejsaci z wątku obok a łódzkiej Manufakturze też takie
    > odnieśli wrażenie.

    Ci "pejsaci" z wątku obok przyjechali na wycieczkę edukacjną. Która
    miała im pokazać że wszyscy na nich czyhają i jaki jest w polsce
    antysemityzmem i obozy koncentracyjne. Zwykłe dzielenie ludzi na "my" i
    oni, część szkolenia że "my" jesteśmy wyjątkowi, jesteśmy ofiarami,
    wszyscy chcą nas skrzywdzić i mamy prawo się bronić przed resztą na
    przykład w gazie. Polska już dawno powinna coś z tymi wycieczkami
    porobić (i chyba poniekąd zrobiła, bo z bronią na wierzchu już chyba nie
    łażą).

    > Nooo, i trzeba tylko kilku lat przepychanek sądowych aby nie zwalniali
    > kobiet w ciązy, gdzie pracodawcą jest agencja rządowa :)

    Ale zauważ że zwalniali jak leci i jak się okazało jednak wbrew prawu (i
    to niezależnie od dodatkowej ochrony związanej z macierzyństwem).
    Natomiast w polsce akurat kobiety są prawnie uprzywilejowane-zwłaszcza
    właśnie w prawie "okołopracowym" (wręcz tak bardzo że powoduje to
    niejako wtórną dyskryminację przez pracodawców), emerytalnym o służbie
    wojskowej nie wspominając. Również w sprawach rodzinnych są faworyzowane
    (choć już chyba nieoficjalnie- choć wcale nie żdziwiłbym się jaki
    istniały w tym zakresie jakieś oficjalne instukcje). Naprawdę nie
    zarzucałbym polsce dyskryminacji kobiet - podejrzewam że jesteśmy w
    top20 krajów pod względem sytuacji kobiet na świecie. Do tego stopnia że
    w zasadzie to mamy do czynienia "dyskryminacją pozytywną" mężczyzn.

    Nie to żebym cię zniechęcał do dyskusji, bo bardzo lubię z tobą
    dyskutować, ale odnoga wątku o porównaniu praw kobiet i lgbt w polsce i
    arabi saudyjskiej jest chyba nie do wygrania przez ciebie bez
    zaawansowanego robienia kurwy z logiki;) Choć w sumie dyskusja ciekawa,
    bo pokazuje że niezależnie od stanu faktycznego można komuś przypiąć
    łatkę - czy to antylgbt, mizogina czy antysemity:P

    > Czyli to inny terrorysta niż np. ten od 9-11, choć biorąc pod uwagę
    > wielkość diaspory żydowskiej w USA, niekoniecznie.

    Tak, inny.

    > W każdym razie motyw
    > podstawowy to niechęć do Żydów, nie zaś chęć islamizacji Europy.

    Zakładam że tak. Palestyńczycy nie wysadzają się chyba w europie i nie
    ostrzeliwują jej kassamami.

    > Tyle, że oni jacyś chyba tak bardzo wojowniczy nie są. Bombardowania się
    > zdarzają, ale jakby populacyjniemniej.

    No właśnie o tym piszę, że azjaci chyba jacyś mniej agresywnie religijni
    są. Przy czym obserwacje to raczej do azji południowo wschodniej
    ograniczam. Stepy azjatyckie czy historia między chińczykami a
    japończykami to inna sprawa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!