  • Data: 2023-12-31 04:22:25
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-12-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ta - bo beżowi to akurat w polsce chcą się osiedlać:P Już bardziej
    > ukraincy właśnie ze względu na bliskość kulturalną, językową i fizyczną.

    Nie chcą bo do końca mile widziani to nie są.

    > U nas to ich specjalnie dużo nie ma, więc żadnego nie znam. A w
    > niemczech - no chyba tak. Przecież naściągali ich już kilka dobrych lat
    > temu.

    I tam siedzą tak wszyscy na tym socjalu?

    > No to jak im będziesz płacił mniej i to na i tak już na prostych a więc
    > mniej płatnych stanowiskach to będzie nierówność ekonomiczna prowdząca
    > twoim zdaniem do ekstremistów. Zresztą jak im zaczniesz płacić mniej na
    > prostuch robotach to spadną poniżej minimalnej i przestanie opłacać się
    > ich zatrudniać.

    Jakoś płacenie mniej ludziom np. po szkołach, dopiero co wchodzących na
    danych rynek do takich nierowności nie prowadzi. To ma być pewien etap w
    ich zawodowym życiu a nie sytuacja permanentna.

    > I starczyło...

    No ale rozmawiamy o Twojej tezie, że w każdym z nas jest de facto taki
    morderca i byśmy mordowali i grabili przy nadarzającej się sposobności.

    > Natomiast cała reszta rzeczy, które tu wymieniłem - wiek emerytalny,
    > podejście sądów (głównie rodzinnych, ale nie tylko), wszelkie programy
    > pomocowe na rynku edukacyjnym i pracy kierowane tylko do kobiet) itp
    > oznaczają że tak naprawdę w polsce dyskryminowani są mężczyźni a nie
    > kobiety.

    Czyli pozycja mężczyzn i kobiet na rynku pracy jest obecnie równa? Wiem
    do czego pijesz, tyle, że Ty nie jesteś męskim szowinistą a ja nie
    jestem debilną pseudo-feministką. Kwestia w tych wszystkich szarościach,
    gdzie nasze społeczeństwo jest nadal jednak patryjalchalne, co oznacza,
    że kobieta ma więcej obowiązków domowych, rodzinnych i choćby przez to
    jest bardziej wykluczana zawodowo.

    > Nie no, naprawdę sytuacja kobiet w polsce i arabii saudyjskiej nie jest
    > podobna...

    Myślę, że w AS kobiety mają gorzej. Myślę, że tak jest nawet obiektywnie
    (mierzone jakimś poziomem zadowolenia tamtych i naszych kobiet), ale już
    nie do końca wiem jak bardzo. To jest jak z tą całą burką czy hidżabem
    gdzie wielu pomstuje jakie to są tortury i zniewolenie dla kobiet.

    > Ale jak mam pomóc? I dlaczegho obywatel innego państwa ma być traktowany
    > lepiej niż "obywatel właściwy", ile mamy pomóc - wszystkim? A kto za to

    Bo to wynika z decyzji ich przyjęcia. Przyjmujemy ich bo uważamy, że
    dzieje się im krzywda. Jak się im dalej nie pomożemy to też będzie się
    im działa krzywda.

    > zapłaci? Sprawa może się wdawać skomplikowana do oceny, ale jest prosta
    > metoda - skoro niemcy chcą się tym swoim szczęściem podzielić to znaczy
    > że nie warto:P

    Bo Europa ma problem z pretendowaniem do bycia modelowo etyczną i
    szlachetną, gdzie większość jej mieszkańców wolałaby pewnie bardziej
    wyważone rozwiązania.

    > Jak leciałem turkiszem to kapitanem była kobieta - chyba turczynka. Co
    > do emiratsów, to w sumie mam mieszane uczucia - z jednej strony wielka
    > linia i w sumie wychodzi na to że bezpieczna, z drugiej to children of
    > magenta i jak im flight directy nie kazały dzioba podnieść, to mało co
    > samolotu nie rozpierdolili, bo czterech pilotów w kabinie to było za
    > mało żeby stwierdzić że skoro pas się kończy to trzeba lecieć mimo że
    > komputer nie każe;)

    Problem byłby gdyby zdarzało się to jakoś częściej. Debilizm nie jest
    obcy najbardziej wypasionym liniom.

    Ale to jest zamordyzm zwykle na poziomie pisu czy putina. Czyli takie
    bardziej naginanie przy może większej bierności społecznej.

    > To może masz odpowiedź. U nas tak europa w lewo odjechała że urodziłem
    > się lewakiem a teraz jestem prawakiem;)

    > Tak czy inaczej jak przegniesz to ci łeb upierdolą. U nas jak to dobrze
    > opakujesz w diwersyty czy coś koło tego to jeszcze dotację zgarniesz:P

    Bratałem się przez ostatnie parę dni z Indonezyjczykami i jeśli ktoś
    chciałby zobaczyć jak wygląda normalny, codzienny Islam to Indonezja się
    doskonale do tego nadaje. Przypominam, największy na świecie kraj wzg.
    populacji muzułmanów. 90% populacji kraju. Byłem w prowincji mniej
    nastawionej na zachodnich turystów. Na lotnisku i w wiekszych domach
    handlowych wszędzie choinki i banery Merry Christmas. Zero Braunów z
    gaśnicami. Niewyobrażalne :) Alkohol zabroniony w detalu od paru
    miesięcy (nie znam powodów), ale w restauacjach można dostać. Ze 20%
    kobiet bez chust. Nikt się ich nie czepia, nie pokazuje palcem. Mają
    wybory w lutym. Wszędzie wiszą plakaty. Część z kobietami kadydatkami.
    Niektóre bez chust. Owszem, gapili się mi na żonę bo blondynka i w
    krótkich gaciach, ale bez jakiejś aktywnej ostentacji. Jedyne co że
    Islam to napierdalanie muezina co kilka godzin w tym o 4 nad ranem. W
    hotelu w szufladzie biblia i koran, ale to zachodnia sieć. Biedy
    skrajnej typu indyjskiego, tzn. z ludźmi leżącymi na ulicach, mało.
    Ludzie na ogół mili, ciekawi, często serdeczni.

    --
    Marcin