  • Data: 2024-01-02 09:30:27
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Taki syf był w Polsce do poczatków pierwszej dekady nowego milenium, a
    > jego silne zmniejszenie to nastapiło głownie pod wejściu do UE. Wtedy
    > już od dłuższego czasu nie był to majątek wspólny.

    Był - dalej jest. Tylko podejście do "wspólnego" się zmieniło.

    > Gruba afera z lipca była o zbiorowym gwałcie i pędzeniu drogą 2ch nagich
    > kobiet własnie na prowincji. Przy czym nawet tu pretekstem były jakieś
    > bardziej polityczne zamieszki. Jakby zbiorowe gwałty i morderstwa kobiet
    > były częścia tej kultury to nikt by nie robił z tego afery.

    Bo de facto są - może nie kultury ale w wyniku tej kultury:( Jak nie ma
    naprawdę grubej akcji to przechodzą bez echa.

    > Jest ich tam mniej (M:F = 1.07) ale róznica nie jest MZ aż taka aby
    > bandy napalonych facetów gwałciły wszystkich w okół.

    7% więcej kobiet plus duże nierówności ekonomiczne plus jesteś wart tyle
    co zarabiasz, znaczy że spora część tych na dole drabinki... nie rucha.

    > Natomiast wydaje
    > się jest duzo większe przyzwolenie na zachowania, które nawet w Polsce
    > od dłuższego czasu są mocno ograniczone. Z tym, że jeszcze pokolenie, a
    > juz na pewno dwa, temu obmacywanie obcych kobiet (np. klepanie ich po
    > dupie, łapanie za cycki) to przeciez była praktycznie społeczna norma.

    No nie wiem - w jakimś dziwnym miejscu się wychowałem;)

    > Ale co ich razi?

    No właśnie na przykład system kastowy czy traktowanie kobiet.

    > Są przyzwyczajeni do innych norm społecznych. Akurat
    > tu nie ma wyjścia i muszą się dostosować. Jak będą konsekwentnie za
    > obmacywania i podobne lub gorsze karani to sie dostosują.

    Na razie się tak średnio stosują.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!