  • Data: 2023-12-31 09:35:05
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Warunki to nie uwarunkowanie. Jak pierwszy raz wyjechałem z Polski na
    > dłużej to po powrocie (6 miesięcy) najbardziej uderzył mnie brud i
    > ogólna szarość. A to już była połowa lat 90. I co, to była kultura czy
    > też inne priorytety ludzi żyjących w dość biednym kraju?

    W dużej mierze kultura - jak coś było wspólne to było niczyje i był tam
    syf. Syf nie tworzył się sam tylko tworzyli go ludzie. Najlepiej to było
    widać na klatkach schodowych, gdzie część kaltek na piętach był
    spontanicznie wygradzany "domofonem" na kilka mieszkań - tam ba ogół
    było całkiem schludnie. Reszta klatki wyglądała jak do tej pory
    komunałki w moskwie.
    > Nieco bardziej skomplikowany problem jest MZ ze stosunkiem do kobiet,
    > ale nawet tu, jeśli zdarzy się coś szczególnie nagannego (podług kultury
    > zachodniej) to jest przecież awantura na cały kraj.

    Tam takie rzeczy dzieją się co chwila - awantura była o to że
    _studentkę_ zgwałcili na śmierć i to w mieście. Na prowincji takie
    rzeczy przechodzą bez echa.

    > Na ile potrafię ocenić z zewnątrz, hiduscy chłopcy
    > chowani są dużo mniej restrykcyjnie niż dziewczynki. Wolno im dużo
    > więcej.

    Sprawa jest niestey bardziej prosta chyba. Dziwczynki są towarem
    nieporządanym w rodzinie bo żadengo pożytku z nich nie ma a jeszcze
    trzeba (teoretycznie) zapłacić przyszłemu mężowi. W związku z tym rodzi
    się ich w tajemniczy sposób mniej (choć jak rozmawiałem z jedną hinduską
    w ciąży, to za dwa tygodnie rodziła a płci dziecka nie znała, bo ponoć
    jest zakaz ujawniania przyszłym rodzicom). W związku z tym jest deficyt
    lasek, dodatkowo w azji jak słusznie zauważyłeś liczy się głównie ile
    zarabiasz. Facetów jest znacznie więcej niż lasek, na dodatek laski
    zaczynają sobie wybierać topkę nawet jeśli będą tą drugą i 50% samców
    chodzi niewyruchanych i im sperma do łba wali:( Swoją drogą to samo było
    widać w niemczech wśród "uchodźców"...

    > No ale, czy jeszcze 2-3 pokolenia temu w Polsce nie było
    > podobnie? Owszem, nie paliliśmy za często kobiet na stosach po śmierci
    > małżonka, tylko czy to aby nie jedyna istotna różnica?

    Było ale minęło. I ja do tego nie chcę wracać bo kogoś beżowego to razi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!