  • Data: 2024-01-02 04:52:17
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-12-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie chcą bo u nas jest kiepski socjal.

    Starasz się dopasowac wszystko do postawionej tezy.

    > Bo potem zaczynają zarabiać więcej. Nie ma siły - skoro będziesz ima
    > płacił minimalną (albo i tego nie) bo na więcej po prostu nie zarobią to
    > będzie to prowadzić właśnie do nierówności ekonomicznych, które twoim
    > zdaniem prowadzą do ekstremizmu.

    Tu tez potem bedą zarabiac więcej.

    > No ale okazuje się że jest na tyle permanentna że ich dzieci robią z
    > tego powodu burdy.

    Czyli coś nie działa jak powinno. Generalnie to problem chyba jest taki,
    że ustanowiono pewną granicę traktowania ludzi, której przekroczenie
    uważa się za niedpopuszczalne. Rzecz jasna banał, ale człowiek się nie
    raz zastanawia, dlaczego np. nie roboty społecznych za socjał, co
    motywowałoby do starania się o bardziej ciekawą kariere zawodową. Tylko
    co zrobic z tymi co nie będą robic i już? Bony na jedzenie i komunalne
    baraki? To ci będzie dopiero getto. Ale skoro mowa o imigracji to w
    sumie takich można by jednak odsyłać. Jeśli jest gdzie.

    > Z grubsza tak. Meżczyzni mają zwykle nieco wyższe płace (różnica jest
    > chyba najmniejsza w całej europie), od kobiet mniej się wymaga.

    To jak już pracują. I pewnie tez nie zawsze.

    > Już nie jest. Poważnie. Kiedyś "przywileje" kobiet uzasadniano właśnie
    > zajmowaniem się rodziną i rodzeniem dziećmi. Obecnie domem zajmujemy się
    > już mniej więcej pół na pół a rodziny z gromadką dzieci należą do
    > rzadkości - a nawet jak już to na placu zabaw nie widzę przytłaczającej
    > większości matek nad ojcami. Świat się zmienił przywileje kobiet zostały
    > i obecnie to meżczyźni są dysktyminowani i to nie tylko kulturowo a
    > instytucjonalnie.

    Wydaje mi się, ze patrzysz na to przez własny pryzmat, a raczej
    otoczenia (srodowiska społecznego), w którym przebywasz. Wcale nie musi
    byc ono reprezentatywne dla ogółu. Wręcz w ciemno moge obstawić, że
    dotyczy jakiś 20-40% społeczeństwa.

    > Nie bardzo. Ale skoro tak to ich po prostu nie przyjmujmy.

    Nie możemy bo to niezgodne z etosem UE.

    > Też nie bardzo.

    Jak najbardziej. To tak jakby Ci dać wędke i nie wyjaśnic co, jak i gdzie.

    > No jednak zamodryzmu pisu do putina bym nie porównywał;) Nie wiem jak w
    > indonezji ale wszędzie gdzie byłem w azji płd-wschodniej zamordyzm byłe
    > jednak znaczny.

    Chodzi o sposób działania. Różnica z grubsza w amplitudzie i
    przejmowaniu sie pozorami. Istota w dopasowywaniu prawa do potrzeb
    pewnej grupy ludzi, jego konstrukcji tak, aby mozna było łatwo obejść, a
    potem załatwianie wszystkiego w majestacie tego prawa. Nawet Puting
    posiłkuje się prawem wsadzając ludzi do obozów.

    --
    Marcin