  • Data: 2024-01-02 01:54:25
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-12-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W dużej mierze kultura - jak coś było wspólne to było niczyje i był tam
    > syf. Syf nie tworzył się sam tylko tworzyli go ludzie. Najlepiej to było
    > widać na klatkach schodowych, gdzie część kaltek na piętach był
    > spontanicznie wygradzany "domofonem" na kilka mieszkań - tam ba ogół
    > było całkiem schludnie. Reszta klatki wyglądała jak do tej pory
    > komunałki w moskwie.

    Taki syf był w Polsce do poczatków pierwszej dekady nowego milenium, a
    jego silne zmniejszenie to nastapiło głownie pod wejściu do UE. Wtedy
    już od dłuższego czasu nie był to majątek wspólny. To nie kultura, to
    priorytety w wydawaniu ograniczonych zasobów.

    > Tam takie rzeczy dzieją się co chwila - awantura była o to że
    > _studentkę_ zgwałcili na śmierć i to w mieście. Na prowincji takie
    > rzeczy przechodzą bez echa.

    Gruba afera z lipca była o zbiorowym gwałcie i pędzeniu drogą 2ch nagich
    kobiet własnie na prowincji. Przy czym nawet tu pretekstem były jakieś
    bardziej polityczne zamieszki. Jakby zbiorowe gwałty i morderstwa kobiet
    były częścia tej kultury to nikt by nie robił z tego afery.

> [...]
    > trzeba (teoretycznie) zapłacić przyszłemu mężowi. W związku z tym rodzi
    > się ich w tajemniczy sposób mniej (choć jak rozmawiałem z jedną hinduską
    > w ciąży, to za dwa tygodnie rodziła a płci dziecka nie znała, bo ponoć
    > jest zakaz ujawniania przyszłym rodzicom). W związku z tym jest deficyt
    > lasek, dodatkowo w azji jak słusznie zauważyłeś liczy się głównie ile
    > zarabiasz. Facetów jest znacznie więcej niż lasek, na dodatek laski
    > zaczynają sobie wybierać topkę nawet jeśli będą tą drugą i 50% samców
    > chodzi niewyruchanych i im sperma do łba wali:( Swoją drogą to samo było

    Jest ich tam mniej (M:F = 1.07) ale róznica nie jest MZ aż taka aby
    bandy napalonych facetów gwałciły wszystkich w okół. Natomiast wydaje
    się jest duzo większe przyzwolenie na zachowania, które nawet w Polsce
    od dłuższego czasu są mocno ograniczone. Z tym, że jeszcze pokolenie, a
    juz na pewno dwa, temu obmacywanie obcych kobiet (np. klepanie ich po
    dupie, łapanie za cycki) to przeciez była praktycznie społeczna norma.

    > Było ale minęło. I ja do tego nie chcę wracać bo kogoś beżowego to razi.

    Ale co ich razi? Są przyzwyczajeni do innych norm społecznych. Akurat
    tu nie ma wyjścia i muszą się dostosować. Jak będą konsekwentnie za
    obmacywania i podobne lub gorsze karani to sie dostosują.

    --
    Marcin