eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru w sklepie internetowym.Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!n
    ews.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
    Date: Sat, 7 Oct 2006 22:08:41 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 90
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0610072154130.940@athlon64>
    References: <eg2odh$di3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f...@4...net> <8...@z...router>
    <74pbmn9ta4hm$.1g31vbp44cy0c$.dlg@40tude.net>
    <d...@z...router>
    <1rjk2kfutki0c$.1h1wjl7dg2pce.dlg@40tude.net>
    <6...@z...router>
    <Pine.WNT.4.64.0610060019410.2100@athlon64>
    <q...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1160252191 24763 83.16.62.66 (7 Oct 2006 20:16:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 7 Oct 2006 20:16:31 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <q...@z...router>
    X-X-Sender: moj@[athlon64]
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:418434
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 6 Oct 2006, Marcin Debowski wrote:

    >> Na mój rozum jest oczywiste, że "usunięcie" papieru pakowego
    >> z paczki jest rzeczywiście niezbędne, podobnie jak nieodwracalne
    >> uszkodzenie taśmy ktorą ów papier poklejono.
    >> Ale IMO przez "fabryczne opakowanie" zazwyczaj rozumie się
    >> coś poskładanego za pomocą połączeń rozłącznych: kartonowe
    >> pudło poskładane na zakładki (nie na klej), styropianową
    >> formę...
    >
    > MZ cytowana klauzula o dopuszczalnych zmianach w zakresie zarządu zwykego
    > wynika ze specyfiki tej formy sprzedaży. Zauważ, że w normalnym sklepie
    > sprzedawca ma obowiązek umozliwić sprawdzenie głównych elementów
    > funkcjonalnych towaru, jego jakości etc. Przeciez nikt nie zrobi tego
    > w opakowaniu :)

    Tak przy okazji - pytanie (które zapiszę na końcu aby wątek się
    nie rozpadł).

    > Jaki sens miałoby słanie zaspawanej w zgrzewkę karty
    > graficznej skoro nie mógłbyś tego otworzyć i karty tej wypróbować?

    Ależ ze zniszczeniem *takiego* opakowania w sposób oczywisty zgodziłem
    się wcześniej!

    >> Ad absurdum: skoro do sprawdzenia czy fotoaparat działa muszę zdjąć
    >> oryginalny dekielek (potrafi kosztówać 70++ zł) to mogę zwrócić
    >> aparat bez dekielka, tak? :>
    >
    > Eeee, nie rozumiem. Jaki dekielek?

    Takie coś nakładanego na obiektyw. Dla ochrony obiektywu :)

    >> Karton z firmowym nadrukiem i przegródkami do których wtyka
    >> się poszczególne części, a który daje się *bez rozrywania*
    >> otworzyć aby wyjąć sprzęt IMO jest częścią "nowego towaru".
    >
    > MZ nie, bo celem jest umozliwienie sprawdzenia tego towaru. Inaczej cała
    > operacja nie miałaby za wiele sensu.

    ??
    Ale ten karton UMOŻLIWIA wyjęcie wszystkich elementów tego co
    kupujący uznaje za "towar".

    >>> Art.7 u.3. Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
    >> http://www.merlin.com.pl/HTML/inne/ustawa.html
    >> Możesz pokazać przepis pozwalający wyrzucić np. dekielek
    >
    > Nadal nie wiem co to ten dekielek, a już raz Cię prosiłem abyś mi wyjasnił
    > :)

    No wiesz, nie jestem w stanie odpowiadać ani w środku posta kiedy
    Ty czytasz, ani dopóki nie przeczytam kolejnego Twojego posta ;)
    Takie coś:
    http://allegro.pl/19962_dekielki_i_zaslepki.html

    >> fotoaparatu lub styropian do którego wtyka się na czas
    >> transportu elementy skanera?
    >
    > Ja go nie wyrzucam (akurat w tym wypadku). Ja go usuwam na tyle na ile
    > jest to konieczne do sprawdzenia towaru.

    No to nie widzę problemu :)
    Niemal na 100% komputronik takie "cóś" miał na myśli.
    A bardzo wielu kupujących dajmy na to skaner wywala kartonowe
    (rozbieralne) tzw. "opakowanie" na śmieci - "bo nie mam gdzie
    trzymać", i ma pretensje jeśli sprzedawca nie chce przyjąć
    towaru.
    A przecież owo "opakowanie" (często z rączką!) służy do transportu
    skanera właśnie.
    Natomiast kwestię rozumienia "nieużywania" odkładam sobie na później :)

    > Mogę całość tych opakowań zwrócić
    > o ile to sprzedawcę uszczęśliwi. Zreztą pewnie zrobię tak aby
    > zabezpieczyć sprzęt podczas wysyłki.

    ...i o to chodzi :)

    Teraz pytanie co do sprzedaży "w sklepie": jest jakaś metoda wymuszenia
    owego "sprawdzenia" o którym piszesz? Może na przykładzie.
    Sprzedaż prowadzona jest tak, że NAJPIERW deklaruje się zamówienie
    i płaci za towar, wystawiana jest f-ra, dopiero później towar jest
    wydawany "z magazynu" na ladę w sklepie.
    Przykładowy towar: karta pamięci do fotoaparatu.
    Karta działa, ale klientowi się "odwidziało".
    Powiedzmy: "Myślałem że będzie szybciej działać z moim aparatem".
    Podstaw do "myślenia" brak, no ale "ja się nie znam".
    Jak być to zinterpretował?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1