    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
    Date: Sat, 7 Oct 2006 22:08:41 +0200

    On Fri, 6 Oct 2006, Marcin Debowski wrote:

    > MZ cytowana klauzula o dopuszczalnych zmianach w zakresie zarządu zwykego
    > wynika ze specyfiki tej formy sprzedaży. Zauważ, że w normalnym sklepie
    > sprzedawca ma obowiązek umozliwić sprawdzenie głównych elementów
    > funkcjonalnych towaru, jego jakości etc. Przeciez nikt nie zrobi tego
    > w opakowaniu :)

    Tak przy okazji - pytanie (które zapiszę na końcu aby wątek się
    nie rozpadł).

    > Jaki sens miałoby słanie zaspawanej w zgrzewkę karty
    > graficznej skoro nie mógłbyś tego otworzyć i karty tej wypróbować?

    Ależ ze zniszczeniem *takiego* opakowania w sposób oczywisty zgodziłem
    się wcześniej!

    > Eeee, nie rozumiem. Jaki dekielek?

    Takie coś nakładanego na obiektyw. Dla ochrony obiektywu :)

    > MZ nie, bo celem jest umozliwienie sprawdzenia tego towaru. Inaczej cała
    > operacja nie miałaby za wiele sensu.

    ??
    Ale ten karton UMOŻLIWIA wyjęcie wszystkich elementów tego co
    kupujący uznaje za "towar".

    > Nadal nie wiem co to ten dekielek, a już raz Cię prosiłem abyś mi wyjasnił
    > :)

    No wiesz, nie jestem w stanie odpowiadać ani w środku posta kiedy
    Ty czytasz, ani dopóki nie przeczytam kolejnego Twojego posta ;)
    Takie coś:
    http://allegro.pl/19962_dekielki_i_zaslepki.html

    > Ja go nie wyrzucam (akurat w tym wypadku). Ja go usuwam na tyle na ile
    > jest to konieczne do sprawdzenia towaru.

    No to nie widzę problemu :)
    Niemal na 100% komputronik takie "cóś" miał na myśli.
    A bardzo wielu kupujących dajmy na to skaner wywala kartonowe
    (rozbieralne) tzw. "opakowanie" na śmieci - "bo nie mam gdzie
    trzymać", i ma pretensje jeśli sprzedawca nie chce przyjąć
    towaru.
    A przecież owo "opakowanie" (często z rączką!) służy do transportu
    skanera właśnie.
    Natomiast kwestię rozumienia "nieużywania" odkładam sobie na później :)

    > Mogę całość tych opakowań zwrócić
    > o ile to sprzedawcę uszczęśliwi. Zreztą pewnie zrobię tak aby
    > zabezpieczyć sprzęt podczas wysyłki.

    ...i o to chodzi :)

    Teraz pytanie co do sprzedaży "w sklepie": jest jakaś metoda wymuszenia
    owego "sprawdzenia" o którym piszesz? Może na przykładzie.
    Sprzedaż prowadzona jest tak, że NAJPIERW deklaruje się zamówienie
    i płaci za towar, wystawiana jest f-ra, dopiero później towar jest
    wydawany "z magazynu" na ladę w sklepie.
    Przykładowy towar: karta pamięci do fotoaparatu.
    Karta działa, ale klientowi się "odwidziało".
    Powiedzmy: "Myślałem że będzie szybciej działać z moim aparatem".
    Podstaw do "myślenia" brak, no ale "ja się nie znam".
    Jak być to zinterpretował?

    pzdr, Gotfryd