  • Data: 2012-12-20 00:31:07
    Temat: Re: Zwolnienie się z pracy do lekarza
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Przeczytałem również dalsze posty, ale ani "argumentacja" Jacka ani
    > skupienie się na założeniu które może być błędne nie powodują, aby
    > któryś późniejszy post był bardziej "właściwy".
    >
    > Otóż wydaje mi się, że wątek steruje w kierunku flejma z powodu:
    > - przyjęcia a priori że jedynym zwolnieniem lekarskim jest zwolnienie
    > z powodu choroby

    IMHO, konieczność "odstania swego" z powodu choroby powoduje niezdolność
    do pracy z powodu choroby.

    > - przyjęcie a priori że urlop to urlop wypoczynkowy a wolne może
    > przysługiwać tylko albo z tytułu zwolnienia albo urlopu.

    Bardziej miałem na myśli to, że żeby wziąć urlop, to trzeba się najpierw
    umówić z szefostwem że tego urlopu udzieli. A to w przypadkiem
    nieprzyjaznego szefa - nie jest to oczywiste.

    [...]
    > Ale nie jest również tożsame z obowiązkiem wzięcia urlopu
    > WYPOCZYNKOWEGO, a tylko ten jest limitowany.
    >
    > Zauważ - zakładasz z góry, że pracownikowi "braknie urlopu".
    > A przecież bezpłatnego może mieć cały rok :>

    Racja :). Tyle że tylko tego płatnego musi mu pracodawca koniec końców
    udzielić (fakt że w dowolnym dla niego momencie), a bezpłatnego - może
    nie udzielić w ogóle.

    [...]

    > No i teraz pytanie: czy konieczność przeprowadzenia badania
    > kontrolnego, na zalecenie lekarza i na "papierowej" podstawie,
    > stanowi wystarczający powód dla USPRAWIEDLIWIONEJ nieobecności
    > w pracy?

    Na chłopski rozum i bez zaglądania w przepisy (w końcu to grupa "prawo"
    :) ) - tak. I tak samo na chłopwki rozum i bez zaglądania w przepisy, za
    to powołując się na własne doświadczenia w tym zakresie - lekarze
    wypisują zwolnienie uwzględniające nie tylko niezdolność do pracy
    wynikającą z tego że "leży i ręką nogą nie ruszy" ale także "musi
    wycierać podłogi na szpitalnych korytarzach".

    p. m.