    From: Nixe <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie lekarskie
    Date: Sat, 12 May 2012 23:19:44 +0200

    > No powiedzmy z mojego podwórka: Jest sobie teraz okres matur. Komisje
    > rozpisane, wyjścia na Gościnne Komisje do innych szkół poumawiane,
    > zastępstwa w klasach 1-2 ponaciągane jak się tylko da, każda nieobecność
    > nauczyciela to horror dla Dyrekcji. No i powiedzmy, że gość właśnie chce
    > dopiec Dyrekcji, to bierze L4 właśnie teraz. Nie od 20 grudnia, gdy i
    > tak to wszystkim wisi. Nie 17 września, gdy da się łatwo go zastąpić.

    > No i dzięki takiemu L4 jest legalnie nieobecny, Dyrekcja może mu
    > nagwizdać, a jednak nie jest tak, że (cytuję) "dziadu" wisi to zapewne
> [...]

    No.
    Równie dobrze mógłby zginąć w wypadku samochodowym jadąc na tę maturę.
    Dupa więc nie dyrektor, jeśli nie potrafi wcześniej przygotować planu B
    na takie awaryjne sytuacje. Albo i nie dupa, bo i tak mu to wszystko
    zwisa, więc wracamy do punktu, o którym pisałam ;-)
    Nie znam osobiście specyfiki branży nauczycielskiej, ale nie wydaje mi
    się, by znalezienie zastępstwa do popilnowania dzieciaków w klasach 1-2,
    choćby w postaci pani z biblioteki czy innej osoby spoza grona pedagogów
    było jakimś wykroczeniem. Od biedy można którąś z klas zwolnić z lekcji,
    nawet na 2-3 dni. Nikomu nic z tego powodu nie ubędzie. A w tym czasie
    znaleźć zastępstwo dla "chorego" nauczyciela.

    N.