  • Data: 2023-09-09 02:30:23
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-09-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    redkoscia-174-kmh-zginelo-rodzenstwo-uslyszal-wyrok-
    11-lat-wiezienia-7332276

> [...]
    > niedozwolonym miejscu, gdy z impetem uderzyło w nią jadące z
    > naprzeciwka audi a8. Oprócz kobiety zginął też pasażer, jej 25-letni
    > brat.
    >
    > Chociaż, co do zasady, zawracająca samochodem 23-latka powinna upewnić
    > się, czy manewr można wykonać bezpiecznie, to w tym przypadku, jak
    > ocenił biegły, nie mogła przewidzieć, że auto jadące z naprzeciwka
    > zbliża się tak szybko. Stąd też prokuratura uznała, że kobieta nie
    > przyczyniła się do spowodowania wypadku."
    >
    > no coz, 174 to troche szybko, jak na miasto.

    https://youtu.be/pbYAUs2mOEg
    Można też nb. znaleźć odczytanie wyroku przez sędzię. Argumentuje ona
    dokładnie po linii, którą przedstawiłem na początku: noc, światła
    nadjeżdżającego samochodu, duża trudność w ocenie jego prędkości.

    > Ulica co prawda peryferyjna, szeroka, ale wyraznie zabudowana
    > i troche krótka - gdzie on sie tak rozpędził?
    > Poza tym wyrok taki wysoki za ucieczkę z miejsca wypadku.
    >
    > Ale ale ...
    > -jak ona jechala i zawracała? Ja tu nie widzę zakazu

    No właśnie, można tam czy nie można? Robert obok sugeruje, że nie można
    bo oznakowanie poziome? Jakie?

    > https://goo.gl/maps/UDv7DMSAXaeyrBjG9

    Chyba z drugiej str. bo jakby tamten jechał z przeciwka to niewiele
    dalej jest ostry łuk. Trochę za ostry na 174km/h. Ale może tak szybko
    przyspieszył.

    > -wjechal jej w prawy bok. Normalnie taki manewr robi sie dość szybko -
    > może ze 2 sekundy auto jest torze kolizyjnym.
    > co oznacza, ze:
    > a) wyjechala, jak on był już bardzo blisko, i nawet jakby jechal 50,
    > to by co najmniej wymusiła pierwszenstwo,
    > albo
    > b) wyjechała jak on był daleko, wtedy spokojnie zawraca, zaczyna sie
    > rozpędzać ... a ten drugi nie daje rady zahamowac i wali ... w
    > bagażnik.
    >
    > Chyba ze jechala Baltycką, popatrzyla przed siebie, zadnego samochodu

    Jechała Bałtycką. Prawdę mówiąc tu miałbym już więcej wątpliwości niż z
    tym pieszym. Od momentu ropoczęcia przez nią manewru do uderzenia
    upływają jakieś 3-4s.

    > w poblizu, zaczęla ostrożnie zawracac ... ostroznie wiec powolutku,
    > i juz sie nie upewnila przy wyjezdzie na drugą jezdnie, że nadal nikt
    > nie jedzie.

    Trochę tak to wygląda. Ale też nie wygląda, żeby tamten ją w ogóle
    wcześniej widział.

    > -jak oni mu ustalili te 174km/h? Z drogi hamowania, monitoringi jakies
    > po drodze były?
    >
    > - bo jesli tak wygląda samochod po zderzeniu z predkoscią 174km/h
    > https://tvn24.pl/trojmiasto/olsztyn-jechal-zpredkosc
    ia-190-kmh-zginelo-rodzenstwo-ruszyl-proces-kierowcy
    -6120923
    > to ja gratuluje audi.

    On się wbijał w nią, w jej bok pod kątem więc najpewniej wytracił sporo
    prędkości prasując miękką kabinę, a dalej najpewniej odbiło go od tego
    samochodu.

    > -z ust repotera "po analizie monitoringow" biegli ustalili, ze zaczął
    > hamować na 1.5s przed zderzeniem".

    No z cctv wygląda, że przydzwonił w babkę zapierdalając zdrowo :(

    --
    Marcin