  • Data: 2023-09-01 13:32:37
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 31 Aug 2023 22:05:52 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bo przejścia dla pieszych na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej
    > 50 km/h są niedopuszczalne.

    akurat tego w komentarzach nie zauwazylem.

    > Tylko w Niemczech robi się światła, zaś w
    > Polsce stawia ograniczenia. Po prostu taniej. nikt nie ogarnia, że
    > stwarza to zagrożenie w innych miejscach.

    Owszem, ale taki przyklad - Westerstede, małe, turystyczne miasteczko.
    https://goo.gl/maps/rnNtqCxZ4QwvgX6a6

    środek miasteczka, wiec obowiazuje 50.
    Przejscie ze światłami. A zebry nie ma.
    Czemu? czyzby chodziło o przypadek awarii sygnalizacji?

    Tak w ogóle to mi sie wydaje, ze w całym miasteczku żadnej zebry nie
    ma.
    A i przejsc ze światlami jak na lekarstwo. Nie wiem, czy jest jakies
    drugie.
    Czemu akurat w tym miejscu jest?

    > Bo to są osobne kraje. Niemcy, to kraj związkowy.

    Ale przepisy drogowe maja wspólne.

    Rejestracje ... jakos centralnie koordynowaną, bo o ile urzędy są
    chyba rejonowe, to ktos musi zakres numeracji przydzielac.

    No i mandaty i pukty są centralne :-)

    > On, gdyby nie pieszy, nie byłby ostry. Mając dwa pasy do dyspozycji to
    > moim zdaniem dałoby się dość łagodnie zrobić.

    ale do pewnej predkosci. Łuk przed skrzyżowaniem w miare łagodny,
    a co chciał potem zrobić, to nie wiemy.
    Z Wieliczki był, to chyba prosto pojechac, co wymaga lekiego skretu
    aby zboczyc na inny pas.
    I w tym mu pieszy nie przeszkadzał.

    > Ja nie piszę, ze pieszy ponosi winę, tylko że nie jest oczywiste, że nie
    > - jak to tu niektórzy twierdzą.

    To moze jednak nie pisać tak kategorycznie.
    Najebał sie, za szybko jechal, co kosztowało go życie i 3 kolegów.
    I o mało co pieszego jeszcze nie przejechał.

    Co wiecej - podobno wczesniej prowadził jeden trzeźwy, ale kilkaset
    metrow wczesniej się zamienili i właściciel wrócił za kierownicę.

    > Dokładnie jest, jak piszesz. Ale kierującego już nei osądzimy.

    Tylko ze chyba sie wyjasnilo, ze wcale nie chciał skrecac w lewo.

    J.