  • Data: 2023-08-27 13:32:45
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.08.2023 o 09:05, J.F pisze:

    > W cos tam jednak trafil. Mur przeciwpowodziowy ?

    Ja akurat znam to miejsce, więc dlatego mi łatwiej. On właśnie nie
    trafił w most, a bardzo chciał. Trafił w takie biegnące obok mostu do
    rzeki schody. Tyle, ze te schody w połowie mają spocznik i tam zakręcają
    o 90° w lewo, zaś by pieszy nie poszedł prosto jest murek betonowy (albo
    kamienny) wysokości 110~120 cm. Samochód wybił się z tych schodów i
    przekręciwszy w powietrzu przywalił dachem w ten murek. Śmiem twierdzić,
    ze zginęli na miejscu.

    > biegły wyjasni :-)

    Dokładnie tak.

    > Skoro nawet nie poszedl sprawdzic, to co my tu mamy - usiłowanie?
    > Zaniechanie? Zamiar?

    Sprawa jest bardzo dyskusyjna, albowiem wszystko zależy od tego, czy
    uznamy, ze swoim zachowaniem przyczynił się do wypadku, czy nie. Jeśli
    był uczestnikiem, to miał ustawowy obowiązek biec ratować, a ucieczka z
    miejca wypadku jest o0sobnym czynem. Jeśli nie, no to mamy przepis
    ogólny mówiący o obowiązku ratowanie (jak z tym AED z basenu).

    > Jak sie prowadzi pojazd, to jest, no ale nie prowadzil.
    > I jak sie powoduje wypadek ... zakazu nie ma, ale lepiej byc trzezwym,
    > bo nietrzezwemu kara rosnie. Nawet pieszemu.

    Zacznijmy od tego, że nie mamy dowodu na to, czy był nietrzeźwy. Może
    zygzakował w obawie przed trafieniem przez strzelca wyborowego.

    --
    (~) Robert Tomasik