  • Data: 2007-08-15 10:07:05
    Temat: Re: Ziobro jest niewiarygodny
    Od: stern <s...@n...to> szukaj wiadomości tego autora

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 15 Aug
    2007 11:20:44 +0200, e<>n zeznał(a):

    > problem w tym, że nie ma podstaw prawnych, aby pociągnąć oskarżyciela
    > publicznego jakim jest prokurator do odpowiedzialności za to, że publicznie
    > oskarżył i użył przy tym sugestii i perswazji.

    Art. 24 k.c. ;)

    > skoro tak dosłownie
    > rozumiesz zasadę domniemania niewinności to jak sobie tłumaczysz to, że
    > sąd podejmuje decyzję o aresztowaniu podejrzanego/oskarżonego zanim wyda
    > wyrok?

    Misiu przecież to są podstawy.
    Tego też nie wiesz?

    Przeczytaj sobie o przesłankach TA a później weź do ręki komentarz do kpk
    i przeczytaj uwagi do art. 5 kpk.
    To jest ten Wasz pisowski problem. Chęci to może macie i dobre, ale wiedzę
    zerową.

    > a nade wszystko jak ty sobie tłumaczysz, że w postępowaniu są
    > dwie przeciwne strony, które dowodzą winy i niewinności?

    A co tu jest do tłumaczenia?

    Ale skoro chcesz:
    Czy prokurator może działać na korzyść oskarżonego ?
    Zgodnie z Twoją teorią nie, bo jest przeciwną do oskarżonego stroną.
    Zgadza się? ;)

    > jak choćby przeniesienie ciężaru
    > dowodu na pozwanego.

    proszę o przykład, kiedy oskarżony musi udowadniać swoją niewinność

    Mylisz procedury misiu.

    > zasada domniemania niewinności nie zabrania STRONIE
    > oskarżenia formułowania oskarżeń, a w szczególności oskarżycielowi
    > publicznemu jakim jest prokuratura, tak więc prokurator może w zgodzie z
    > tą zasadą oskarżyć publicznie kardiochirurga o zabójstwo i stwierdzić
    > "oskarżam tego pana o zabójstwo; ten pan już nikogo nie zabije".

    1. Żaden prokurator nie powie nic w ten sposób, a jak powie, to będzie
    miał dyscyplinarkę (poczytaj co to)

    2. Jedyny co tak gada to Minister Sprawiedliwości _pełniący funkcję_
    Prokuratora generalnego.
    Więc może daruj sobie to pisanie o Ziobrze, jako
    o prokuratorze, bo on dnia jako prokurator nie przepracował.

    3. Skąd Ziobro wie, że ten pan już nikogo nie zabije?
    Jedyna możliwość zapewnienia tego, co natychmiastowe zabicie tego lekarza,
    co faktycznie spowoduje, że on już nic złego w życiu nie zrobi.
    Czy Ziobro groził lekarzowi śmiercią?
    Nie, on po prostu piep*** (jak zwykle) głupoty, a "ciemny lud to kupił"

    BTW: Akt oskarżenia już jest w sądzie ?

    > dla
    > sądu prokurator jest stroną, więc nawet nie powinien robić problemów z
    > perswazją i sugestiami prokuratora, no bo dlaczego wtedy dopuszczać
    > perswazję i sugestie obrony!?

    a komu prokurator coś sugeruje w procesie ?
    Może przeczytaj sobie 171 par. 4 kpk.

    > minister-prokurator wcale
    > nie musi prezentować takiej postawy, a wręcz byłoby to dziwne...

    on nie jest prokuratorem to raz.
    dwa - na calym swiecie ministrowie tak robia i nikt nie uwaza tego za
    dziwne. ALe my tutaj budujemy PiS-law - czyli wola wodza najwyższym
    prawem, więc rozumiem Twoją niechęć do ograniczania Wodzów jakimiś
    przepisami.

    > dla
    > mnie głosząc tak opacznie rozumiane postulaty domniemania niewinności
    > jesteś postulatorem hipokryzji i schizofrenii wymiaru sprawiedliwości...

    a Ty dla mnie jesteś nieukiem z kretyńskimi teoriami.

    Dlaczego Ziobro na konferencji przypomniał o zasadzie domniemania
    niewinności w stosunku do swojej osoby?

    Czy jego nie wolno oskarżać o przestępstwa?

    Skąd to oburzenie w jego głosie? I dlaczego unikał odpowiedzi na niektóre
    pytania podczas konferencji?

    Chyba, że jest tak, że urzędnik panstwowy ma prawo - korzystając z tego,
    że jego partia zapewnia mu faktyczną nietykalność - gnoić i poniżać
    zwykłych obywateli, ale tegoż urzędnika tknąć nie wolno, bo to zamach na
    Panstwo. - kojarzysz może takie czasy?