    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgwalcono mi dziecko!!! Pomocy!!!
    Date: Tue, 28 Dec 2004 01:58:30 +0100

    matka zgwalconej wrote:

    > Jestem prawie pewna , że jeśli nic nie zrobię i sprawa trafi do "sądu" dla
    > nieletnich bedzie tak jak pisze

    Sądu. Nie 'sądu'. Chcesz dostać jeszcze grzywnę za obrazę sądu?

    [ciach]

    > Czyli po prostu gwałciciel mojej córki dalej będzie mógł w majestacie prawa
    > robić to co robił do tej pory,

    A co, wolałabyś, żeby bez wyroku, na podstawie mętnego zeznania
    skazywano ludzi na dożywocie lub śmierć? Równie dobrze jakiś dzieciak z
    sąsiedztwa mógłby sobie oskarżyć Ciebie.

    > chyba że może trafi na dziecko jakiejś pani prokurator lub sędzi itp...

    Ponowna prośba: powstrzymaj się od taniej demagogii.

    Bo gdybając, mogę równie dobrze odwrócić sytuację: wyobraź sobie, że
    Twoja córka mając prawie 17 lat uczesniczyła w zabawie, w której brał
    udział także dojrzale wygladający 14-latek. Oboje zużyli conieco
    alkoholu, słabo pamietają, co się działo i teraz rodzice chłopaka
    oskarżają Twoją córkę o gwałt na biednym, nieletnim chłopczyku i żądają
    jej natychmiastowej egzekucji bo inaczej "będzie chodzi po ulicach i się
    śmiać".

    [ciach]

    > Napisałam już wprawdzie wniosek o ustanowienie mnie oskarżycielem posiłkowym
    > , ale po tym co się dowiedziałam nie wiem czy jest sens go wogóle składać...
    > Chyba że o obrońcę z urzędu bo na prywatnego raczej nie będzie nas stać....

    Obrońca z urzędu to przysługuje, jak sama nazwa wskazuje, broniącemu
    się, czyli oskarżonemu.

    > Jeśli mógłby(ś) (ktoś) mi poradzić jak i na jakim etapie sprawy należałoby
    > wyegzekfować

    Przede wszystkim - należy pisać nie kalecząc języka. Sędzia też może
    mieć dość czytania o 'egzekfowaniu'.

    > takie zadoscuczynienia za krzywde oraz o jakiej kwocie
    > może być wogóle mowa byłabym bardzo wdzięczna.

    No i sprawa jasna... Winny na pewno, teraz tylko pytanie, ile kasy
    zażądać....

    [ciach]

    > otóż ja również nie jestem prawnikiem ale widząc jaki pani prokurator ma
    > stosunek do mnie i do całej sprawy zaczynam zastanawiać się czy ona czasem

    Prokurator, niezależnie od płci, ma obowiązek postępować zgodnie z
    procedurą.

    > nie jest adwokatem sprawcy gwałtu , a samo to że sprawa została przez panią
    > prokurator przekazana do sądu dla nieletnich daje

    Zgodnie z przepisami...

    > temu zwyrodnialcowi i jego
    > rodzicom większe uprawnienia w postępowaniu niż miałam do tej pory i
    > zapewne będę mieć ja i moja córka razem.

    Jakie większe uprawnienia? I co Ty masz do tego? De facto nie jesteś
    stroną w tej sprawie.

    [ciach]

    > nie życzę nikomu więc i ci panie JFK żebyś mógł sprawdzić mój punkt widzenia
    > i wątpie żebyś mógł lub był wstanie wyobrazic sobie co ja czułam i do tej
    > pory czuję , jeśli ten bydlak wpadłby w moje ręce zapewniam cie że wolałby
    > obydwie kary razem które wymieniłes niż to co ja bym mu zrobiła...

    Za takie teksty to ciebie można posadzić.

    [ciach]

    > Ani policja ani prokuratura o niczym praktycznie nas nie informowały nie
    > mówiąc już o takich żeczach jak godność czy poszanowanie .

    Pouczenia powinny być na wszelkich zawiadomieniach. Zaś obowiązujce
    przepisy są ogólnodostępne.

    > Nie dostaliśmy nawet od polcji skierowania na obdukcje lekarską , ani żadnej
    > pomocy psychologicznej

    Przydało by się skierowanie na podstawy medycyny... Co niby może wykazać
    obdukcja po 2 tygodniach???

    > Do tej pory nie zatrzymano i najprawdopodobniej nawet nie przesłuchano
    > sprawcy .

    Dlaczego mieliby go zatrzymać?

    A gdyby zatrzymali i okazało się, że historia z gwałtem była, delikatnie
    mówiąc, nieco przesadzona - czy zapłaciłabyś z własnej kieszeni
    odszkodowanie, koszta zatrzymania i jeszcze go przeprosiła za niesłuszne
    zatrzymanie?

    > Wyobraz sobie że niedalej jak kilka dni temu szłam z córką i młodszym
    > synkiem do Babci i zgadnij kogo zobaczyłam na tym spacerze ???!!!!
    > Tak właśnie stał sobie ten skórwysyn na mieście o jakieś kilkadziesiąt

    Straszne. Jak śmieli go jeszcze nie powiesić.

    > metrów od nas i wież mi że z trudem się powstrzymałam żeby za nim nie
    > pobiec...
    > Moja córka na jego widok doznała nie tylko szoku ale także histerii i z
    > trudem ją uspokoiłam nie mówiąc już o swoich nerwach .
    > Więc proszę nie pisz mi o szybkim i sprawiedliwym procesem a już napewno
    > nie o calosci dzialan policji i prokuratury w tym kraju.

    Co do histerii, to pozostawię to bez komentarza...