eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgłaszanie uwag do realizacji umowy › Re: Zgłaszanie uwag do realizacji umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgłaszanie uwag do realizacji umowy
    Date: Thu, 9 Feb 2012 00:28:13 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 44
    Message-ID: <jgv0pb$bjr$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jgtj3s$fn4$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: aayl6.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1328744044 11899 83.6.123.6 (8 Feb 2012 23:34:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Feb 2012 23:34:04 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jgtj3s$fn4$1@node2.news.atman.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-User: robert.tomasik
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:698083
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:jgtj3s$fn4$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam
    >
    > Ostatnio trafiłem na człowieka pracującego w dość ogólnie określonych
    > usługach budowlano-wykończeniowych i jakoś tak się zgadaliśmy na temat
    > uczciwości/nieuczciwości klientów/wykonawców.
    >
    > Z rozmowy wynikło, że w tej branży dość popularne jest naciąganie na
    > usługi. Przykładowo: klient zamawia remont łazienki, podpisuje nawet w
    > tej sprawie umowę, ale w momencie odbioru zgłasza 1000 uwag, często
    > zupełnie idiotycznych, w rodzaju: to dekory umieścił Pan w tych
    > miejscach?? źle! proszę to wszystko skuć, kupić mi nowy materiał i
    > wymienić. Oczywiście zdarza się, że w takim przypadku klient zostaje ze
    > zrobioną łazienką, za którą zapłacił jedynie zaliczkę. Pół biedy gdy
    > klient nie bywał w trakcie prac i zobaczył dopiero końcowy efekt - można
    > mieć do siebie pretensję, że się z nim wszystkiego na piśmie nie
    > uzgodniło, ale bywają ponoć tacy, którzy patrzą non-stop na ręce, niby
    > wszystko akceptują, a na koniec dopiero same zastrzeżenia.
    >
    > Rozmówca twierdził, że jest w takim przypadku bezradny. Umowy opiewają
    > na nieduże kwoty, rzędu 2-3 tys. zł, wynajęcie więc w takiej sprawie
    > prawnika i rozwiązywanie sporu na drodze cywilnej, może raczej
    > doprowadzić do bankructwa niż odzyskania należnych pieniędzy.
    >
    > Czy to tak właśnie działa, tzn. przed takim nieuczciwym klientem można
    > się zabezpieczać tylko bardzo szczegółową umową, czy może jednak klient
    > powinien zgłaszać swoje uwagi (oczywiście jeśli je ma) w trakcie prac
    > (jeśli je w jakiś sposób nadzoruje) - jest to może ujęte jakimiś
    > przepisami?

    Jeśli umowa przewiduje wyflizowanie łazienki, a klient zgłasza jakieś
    nierozsądne żądania, to w pierwszej kolejności należałoby sfotografować
    wynik prac (w celu zabezpieczenia dowodów) i wezwać klienta do zapłąty albo
    zgłoszenia pisemnie uwag. Jak te uwagi będą absurdalne, to je odrzucamy i
    wystawiamy rachunek lub inne wezwanie do zapłaty. Potem skłądamy pozew do
    sądu jako dowód wykonania prac wskazując zdjęcia. Teraz to zleceniodawca
    bedzie musiał udowodnić, że wykonawca nie wywiązał się z umowy. Jeśli w
    umowie nie zawarto miejsca ułożenia dekorów, to już problem zleceniodawcy.
    Ja, jak chciałem mieć łazienkę, jaką sobie wymarzyłem, to dałem facetowi
    rysunek z dokładnym położeniem tego, co istotne. Jakby inaczej ułożył, to
    bym mógł protestować. A jak ktoś ni określi dokładnie zamówienia, to już
    jego problem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1