  • Data: 2013-10-29 22:12:42
    Temat: Re: Zemsta za marketing internetowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 Oct 2013, Karol Misiukiewicz wrote:

    > Właśnie usłyszałem opowieść o nieduzym przedsiębiorcy, który rozsyłał
    > emaile z pytaniem czy może wysłać ofertę handlową.
    > Wolno mu, jakas ustawa o elektronicznych usługach pozwala.
    > Kilka tygodni temu otrzymał email od jakiegoś gościa, który stwierdził, że
    > jesli on rozsyła emaile z pytaniami o możliwość wysłania oferty to musi
    > liczyć się z tym, że inni będą takie pytania wysyłać do niego.
    > Przedsiębiorca zignorował ten tekst.
    > Po jakims czasie otrzymał email, że nadal rozsyła mailing więc za 3 dni
    > otrzyma milion ileśtam emaili i wszystkie będą zgodne z ustawą.

> [...]

    Prawdopodobnie nic.
    Pytaniem jest, czy nadawcy są "prawdziwi".
    Kto to ma udowodnić i kogo pozwać?

    <OT>
    A mechanizm (w legalnej postaci, czyli "prawdziwych" nadawców)
    jest znany od tysiącleci ;), stosowany był powszechnie
    m.in na grupach dyskusyjnych, właśnie do tępienia spamerów.
    Jak taki dostał na maila (w czasach kiedy łącza wcale nie były
    "megabitowe") kilkaset różnych instalek linuksów, freeware'u
    i innych dóbr elektronicznych w paczkach, to na ogół czuł się
    "douczony" ;)
    Oczywiście każdy mail od innego grupowicza, z pouczeniem, że
    przykładowo takich maili (tu załącznik) nie wysyła się na usenet :>

    pzdr, Gotfryd