    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 2 Aug 2011 16:25:15 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zdjęcie jako dokument?

    On Mon, 1 Aug 2011, Kamil wrote:

    > Twierdzisz że każdy pracownik TU jest jego przedstawicielem?

    W żadnym wypadku!
    Oświadczenie pracownika powołanego do obsługi samochodu prezesa
    nijak nie staje się automagicznie "wolą firmy". Ale... <niżej>

    > Czy też, aby nim być musi mieć "umocowanie" o którym wspomina §2
    > przywołanego przez Ciebie artykułu?

    Ano musi.
    W szczególności może to być "powołanie" ustawowe, dajmy na to
    na podstawie art.97 KC (albo podobnej regulacji).

    Podejrzewam Cię o próbę wciśnięcia jakiejś wersji tezy że owo
    przedstawicielstwo musi mieć formę imiennego odrębnego
    upoważnienia dla osoby - no to z góry protestuję, wystarczy
    zupełnie nieodrębna umowa o pracę albo cóś podobnego.

    Mam nadzieję nie podważasz faktu, że kioskarz od którego
    kupuję gazetę jest "umocowany prawnie" i *w zakresie czynności*
    które realizuje dysponuje przedstawicielstwem z art.97 KC.
    I *w tym zakresie* jak najbardziej może "kłamać w imieniu
    firmy" :>
    Wracając do "ale" przy wersji z szoferem prezesa: jak firma
    go nieopatrznie dopuści żeby był "czynny w lokalu", dajmy
    na to poprzez odbieranie telefonów od klientów w sposób
    "zazwyczaj dokonywany", to w sumie firma ma problem a nie
    klient.
    Na mój gust samo dopuszczenie do "czynnego udziału" stanowi
    w świetle 97KC zgodę na przedstawicielstwo w zakresie
    i formie zwyczajowo przyjętych.
    No to jak gość dzwoni do klienta albo pod numerem do tego
    przeznaczonym telefony odbiera...

    pzdr, Gotfryd