  • Data: 2011-08-04 18:32:48
    Temat: Re: Zdjęcie jako dokument?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Aug 2011, Kamil wrote:

    > Interesująca opcja :)
    > Więc teraz upada już w zasadzie słynne "a kto ci udzielił takich informacji
    > telefonicznie - jakaś sprzątaczka?"

    Zależy od zakresu tej informacji.
    Zastrzeżenie z KC co do "zazwyczaj wykonywanych" (czy jak tam to
    ujęli) jest istotne - jeśli owa informacja *wykracza* poza to
    co "zazwyczaj" wykonuje się pod danym numerem, pytanie nadal
    ma sens :)

    > Więc wystarczy mi dowieść (w przypadku sporu) że telefonowałem na numer np.
    > ZUS

    Dwa kwiatki stoją w poprzek: po pierwsze, ZUS nie jest
    "przedsiębiorstwem", więc przepis się nie stosuje, zaś
    dla sprawy w której dzwoniłeś niewątpliwie istnieje
    regulacja ustawowa, więc żadne ustalenia umowne nie
    są wiążące. Nie przejdzie :]

    > Skoro dopuszczono taką osobę do telefonu to...jest jego reprezentantem :)

    Zgadza się, ale z p. widzenia prawa ZUS jest odmianą "osoby
    ubezwłasnowolnionej" która musi wykonywać regulacje ustawowe,
    i wszelkie decyzje które podejmie na swoją niekorzyść podlegają
    uchyleniu o ile nie zostają potwierdzone przez opiekuna
    (państwo, wg ustawowej regulacji), jak to zazwyczaj z osobami
    o ograniczonej odpowiedzialności bywa :P

    pzdr, Gotfryd