    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 17 Aug 2011 15:43:23 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zastrzeżenie znaku towarowego

    On Wed, 17 Aug 2011, Marian Paździoch wrote:

    [...]
    > Ale naprawdę ciężko, to nie jest naciągane.

    To był dowcip w kategorii "ataku słownikowego" :) ("trudno/ciężko")

    [...]
    > A co z art. 24 ust. 2?

    Y... można poprosić o nazwę aktu prawnego lub nr-y DU itede którymi
    się posługujesz? Kodeks cywilny?
    No to przepisy szczegółowe mają pierwszeństwo przed ogólnymi.
    Jeśli chodzi o art.160.2 prawa własności przemysłowej, to
    "zainteresowanym" w naszym przypadku będzie B - i to B może
    żądać wpisania do rejestru faktu, że używał uprzednio zastrzeżonego
    znaku i stąd ma prawo dalszego używania!
    Tekst w "wydaje mi się że znośnie nieprzestarzałej postaci"
    (2007) i w HTMLu:
    http://dokumenty.e-prawnik.pl/akty-prawne/ustawy/pra
    wo-wlasnosci-przemyslowej-art-120-195-strona-18.html
    (PDF strasznie nie lubię, źle mi się czyta, PDF co najwyżej nadaje się
    do wydrukowania, ale niestety baza sejmowa - z aktualnymi treściami
    - jest tylko w PDFach, jak chcesz to sobie odszukasz).

    > Jeżeli znak A stanie się powszechnie rozpoznawalnym to wtedy A może żądać od
    > B zaprzestania korzystania z tego znaku?

    Nie, B nie miałby prawa posługiwać się tą nazwą jeśliby *wcześniej*
    była "powszechnie rozpoznawalna".
    Można by mu zarzucić "złą wiarę" a to wyklucza uprawnienia
    (wprost zapisali wymóg dobrej wiary w art.160 oraz wykluczenie
    ze złej wiary w 158)

    Nie ma to jak nazywać się McIntosh wcześniej niż Apple ;)
    (zdaje się spore pieniądze zapłacili za prawo do "przeniesienia nazwy",
    jeśli A poważnie widzi i traktuje "problem B" to jedną z dróg jest
    właśnie ta: wykupić *przedsiębiorstwo* B razem z nazwą, przedsiębiorca
    może sobie nowe przedsiębiorstwo założyć :P)

    > A tak w ogóle to ja nie twierdzę, że tutaj coś jest winna firma B lub należy
    > jej to zabrać. Chcę po prostu ustalić co mówi prawo.

    No nie, moje uwagi również nie były zarzutami wobec prokuratora,
    lecz sugestywną metodą wydobycia od dyskutanta podstaw z których chce
    wywieść ewentualne działania ;)

    pzdr, Gotfryd