  • Data: 2011-08-17 08:50:03
    Temat: Re: Zastrzeżenie znaku towarowego
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A nie łaska zajrzeć do stosownej ustawy? ;)
    > Wyłożyli czarno na białym.

    Zajrzałem, jednak nie wszystko dla mnie jest takie proste ;).

    > Ile tego ciężaru, tak w niutonach? ;)

    Ale naprawdę ciężko, to nie jest naciągane. Wyobraź sobie Pana Kazia, który
    ma firmę pod nazwą PHU Pan Kaziu, a reklamuje się jakąś inną nazwą i działa
    na jakimś zadupiu.

    > Zastrzeżenie jest skuteczne w ten sposób, że "B" może używać zastrzeżonej
    > nazwy tylko w skali i zakresie którego dotąd używała.
    > Jeśli więc działała tylko w obszarze powiatu, to jakieś ujawnienie się
    > w gminie przyległej do granicy powiatu ujdzie, ale reklama w wojewódzkiej
    > telewizji będzie już naruszeniem zastrzeżenia znaku.
    > To samo będzie dotyczyło dziedziny działaności - w tym co robili nie
    > da się ich już "wypchnąć", ale podjęcie nowego zakresu pod tym samym
    > znakiem będzie naruszeniem.

    A co z art. 24 ust. 2?
    Jeżeli znak A stanie się powszechnie rozpoznawalnym to wtedy A może żądać od
    B zaprzestania korzystania z tego znaku?

    A tak w ogóle to ja nie twierdzę, że tutaj coś jest winna firma B lub należy
    jej to zabrać. Chcę po prostu ustalić co mówi prawo.

    Pzdr.
    M.