eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? › Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
    or-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
    Date: Fri, 15 Nov 2013 00:01:05 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 118
    Message-ID: <l63kni$i0d$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <5...@p...onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1311131050510.3552@quad>
    <52853e82$0$2300$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1311142242470.2596@quad>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1384470066 18445 83.15.205.22 (14 Nov 2013 23:01:06
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 14 Nov 2013 23:01:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.0
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1311142242470.2596@quad>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:731432
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-11-14 22:59, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Thu, 14 Nov 2013, Kviat wrote:
    >
    >> Ale czym innym jest przekroczenie limitów, a czym innym wysyłanie spamu,
    >> który w tym limicie się mieści.
    >
    > Kiedy oni powołali się na LIMITY właśnie.
    > Limity określone w sztukach maile per okresy czasu.
    >

    Problem w tym, że limity zostały ustanowione w sposób niejawny
    (Supermedia nie informowała o tym) w ciągu ostatniego miesiąca.

    Regulamin nie definiuje spamu ani nie precyzuje limitów maili ilościowo.
    Jedynie mówi o ruchu jako takim - który jest wykorzystywany maksymalnie
    w kilku procentach.


    >> Nie chce mi się czytać ich regulaminu
    >
    > Toć przytoczyłem - jest mowa o limitach przypisanych do konkretnej
    > usługi? Jest. Na sztuki maili.
    > Kto powiedział, że "ruch" mierzyć należy liczbą przesłanych bajtów?
    > :)

    W Regulaminie nie ma limitów. Limity są w specyfikacji usług. Reszta -
    jak wyżej.

    Ja mam wykupione:
    http://smhost.pl/?page=oserv


    > (...)
    > Numer polega na tym, że podali limity (w mailach per okresy czasu)
    > oraz powołali się w regulaminie na "specyfikację usługi".
    > Nie wiem jaką specyfikację ma zainteresowany w umowie, ale jeśli
    > zawiera ona zapis "limitów maili", to w sumie jedyne naruszenie
    > regulaminu przez operatora wynika z natychmiastowego ocięcia.

    Jak wyżej.

    >
    > (...)
    >>> Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy
    >>> oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje
    >>> wersję trzecią: inną umowę :>
    >>
    >> I słusznie.
    >
    > No to tyle.
    > Do tego zmierzałem - w innej umowie nie będzie "limitu maili
    > wysyłanych w jednostce czasu". Będzie spam rozumiany powszechnie,
    > czyli ten zgłaszany przez niezadowolonych odbiorców i już.

    Akurat będę zamawiał kolejne domeny, to przy okazji popytam, o co chodzi
    ze zmianą umowy.

    Problem o tyle, że ciężko się do nich dodzwonić, a ja czasem wolę
    pogadać, aniżeli pisać.


    > (...)
    >> Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę
    >> (nowe warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?),
    >> zamiast natychmiastowej blokady za spam
    >
    > Ops, nie tak.
    > Z opisu wynika, że klient właśnie natknął się na mur.
    > Znaczy na blokadę.
    > Dopiero potem mu powiedzieli, że może dopłacić ;)

    Dokładnie tak.
    Przez wiele lat nie było problemu. Pierwsze zgłoszenie od klienta miałem
    7.11.2013, czyli tydzień temu.


    Pozwolę sobie dla jasności przekopiować to, co wisi w innej gałęzi tego
    wątku:

    Jeszcze reasumując, dla uporządkowania informacji:
    Ja (jako firma) mam wykupiony hosting (www, mail, my-Sql, DNS, itp) w
    firmie Supermedia. (ten pakiet: http://smhost.pl/?page=oserv )

    Swoich klientów umieszczam na tymże hostingu, oferując im różne usługi,
    najczęściej mail i www.

    Z firmą Supermedia współpracuję już od bodajże 1996 roku. Od strony
    technicznej nigdy nie było problemów wartych choćby wspomnienia. Przez
    te wszystkie lata poleciłem im już wielu klientów, czy to na łącze
    (jedna z pierwszych firm ciągnąca łącza stałe na długo przed SDI), czy
    na domeny, czy na usługi. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę,
    żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja
    nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)


    Jeszcze co do "łatwości" migracji usług:

    Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
    dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe
    są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do
    monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn
    sklepów internetowych.

    Pomijam już delegację propagację DNS-ów, ale też za zatrzymanie sklepów
    internetowych u moich klientów dłużej niż 123 sekundy mogę wyjść z
    bronami w plecach ;)
    Naprawdę.

    A czas propagacji liczy się w godzinach. Teoria mówi o max 24 godzinach,
    jednak czasami startowało mi już nawet po pół godzinie - zależy, na
    czyich DNS-ach się siedzi.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1