  • Data: 2023-04-21 07:38:17
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Konsensus to zgoda co do pewnego zagadnienia. Nie musi mieć nawet ona
    > odbicia w badaniach nad tym zagadnieniem. Leci kometa i sobie łyska, a
    > eksperci od komet dywagują dlaczego łyska i dochodzą do pewnego
    > konsesusu.

    Problem się tworzy jak powstaje na ten temat cos na kształt sekty na
    przykład domagającej się budowy arki i powłującej się na "naukowy
    konsensus" w tej sprawie, domagających się żeby w iię tego poświęcić
    gospodarkę i prawa człowieka a "przeciwników" nazywających szurami i
    domagających się prawnego szykanowania tych szurów. Przy czym żeby
    zostać zakwalifikowanym do szurów wystarczy zadać pytanie. Z tym właśnie
    mieliśmy doczynienia. I przeiwko temu występuję. A nie badaniami nad
    szczpionką czy koronawirusem. Te są potrzebne i jestem jak najbardziej za.

    > 100 to nie jest istotna statystycznie próba przy takiej wielości
    > istotnych czynników.

    Więc wracamy do tego, dlaczego jak nam wygodnie to jest to zupełnie
    wystarczające a jak nie to nie;)

    > Trochę jakby próbować ogarnąć dojrzewanie 100
    > gatunków drzew bez wiedzy o ich środowisku.

    No ale jak pasuje pod tezę to nie ma problemu (jak na tej grafice gdzie
    było widać zabory);)

    > To był tylko taki przykład niekonicznie odzwierciedlający rzeczywistość.

    No ale właśnie tak to się odbywa - jak pasuje to jest naukowy konsensus
    jak nie to szuriat;)

    > Tu nie chodzi czy ma czy nie ma, bo wiadomo że ma, a jak bardzo.

    Wiadomo że bardzo. Widzimy to w realnym świecie nawet bez statystyk.
    Brzytwa ockhama tu wystarcza.

    > Teraz
    > masz takich czynników >10 i oszacuj je dobrze, że móc z tego wydobyć
    > efekt lockdownu.

    Masz 10 takich czynników i oszacuj jak szczepionka wpłuywa na
    zmniejszenia nadmiarowych zgonów - tu już panuje naukowy konsensus a
    jego kwestionowawanie to tak jakbyś do świątyni w mekce wszedł i
    kwestionował koran:P

    > To już polityka.

    Dokładnie - polityka a nie żaden naukowy konsensus. A przecież "poparty"
    "naukowym konsensusem". Rada medyczna chciała więcej.

    > 100 to nic. Weź 100 losowych ryb, częśc słodkowodnych, część
    > głebinowych, częście Morza Chińskiego i uogólniaj bo 30% ryb z Zatoki
    > Puckiej dostało pleśniawek a tylko 5% z okolic Grenlandii.

    No ale jak pasowało, to był naukowy konsensus:P

    > No ja nie. Jak już to odrobinę zmanipulowany.

    Jak zwał tak zwał. Problem w tym że łatwiej ludzi zmanipulować czy
    okłamać niż im to po fakcie uświadomić. Wtedy to już religia;)

    > Prawda, ale też już obecnie widać, że zdecydowanie nie jest to obojętne.

    Tak po prawdzie to nie wiemy. Wszelki objawy "long kowidu" występowały
    wcześniej i nikogo to nie dziwiło - nawet nie próbowano wcześniej
    znaleźć jednej przyczyny bo podświadomie wiemy że jest ich wiele.
    Obecnie long kowid to wszystko od sraczki po choroby psychiczne. Nie, to
    rak nie działa - medycyna to nie nauka o jednej chorobie.

    > A skoro nie jest to uj wie czego się spodziewać.

    Chuj wie czego się spodziewać jest biegunowo różne od naukowego
    stwierdzenia faktu:P

    > Ale chorzy rówieśnicy mogą je zarazić.

    Przecież jakby rówieśnicy (którzy równie dobrze mogli trafić do
    dziadków) byli zdrowi to by innych rówieśników nie zarazili;) No ale nie
    byli i już lepiej żeby trafili do szkoły niż dziadków (jak nader często
    konczyło się zamykanie żłobków, przedszkoli i podstawówek).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!