  • Data: 2023-04-22 00:41:27
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moim zdaniem to było zbyt dobrze zorganizowane, by było przypadkiem.

    Nie sądzę. Po prostu wyszło jak wyszło - jak się zrobiła panika to
    pojawiły się naciski żeby coś zrobić. Więc zrobiono "coś" i pojawiły się
    ogromne pieniądze na "coś robienie". Jak są pieniądze to ktoś musi je
    wziąć - jeszcze nie wynaleziono grabi odsiębiernych:P Jedni zarobili na
    szczepionkach, inni na tarczach, jeszcze inny na usługach IT, a dużo
    wpływowych ludzi na mieszaniu w garze i procentach od tego. Przez to
    przewalano całe dzisiątki światowego PKB - to jest niewyobrażalna ilośc
    kasy. Jeśli ktoś uważał że to będzie "czysta gra" to jest po prostu
    naiwny - przy takiej kasie muszą się pojawiać brudne zagrywki, ludzie i
    organizacje za mniejszą kasę zabijały lub wszczynały wojny. Z ich punktu
    widzenia ważne było żeby był ruch w interesie - ma ruchu można zarobić -
    zwłaszcza jak można nim kierować. Ot normalna ekonomia, lobbing i
    organizacje wpływu. Jak można zarobić to ktoś się schyli. W sumie nie ma
    w tym nic dziwnego ani specjalnie złego (w sensie i tak inaczej być nie
    mogło i niewiele da się z tym zrobić - równie dobrze można się obrażać
    na pogodę). Problem w tym, że stało się to tak skuteczne, że samo
    samodzielne myślenie nie mówiąc już o zadawaniu pytań było traktowane
    jak obraza wartości religijnych;) Stara prawda mówi, że ludzi łatwiej
    oszukać (w tym przypadku jak słusznie zauważył marcin raczej lepszym
    określeniem jest zmanipulować) niż potem przekonać ich że zostali
    oszukani;) Będą walczyć z tymi którzy nie podzielają ich zapału z
    zapałem godnym religii i świętych ksiąg. Niby wszyscy wiedzą, że
    większość biblii to są bajki a jednak głośne mówienie o tym budzi
    sprzeciw i nawet istnieje paragraf na to:P

    Jakby już jechać w teorie spiskowe to bardziej istotna od samej kasy
    jest władza nad ludźmi. Ale nie sądzę - każdy chce ją mieć dla siebie -
    osłabiając społeczeństwo wzmacniamy władzę a więc i "naszych"
    przeciwnikówm bo każda władza ma konkurencję która też w takim przypadku
    rośnie w siłę. Więc nie sądzę żeby to była zaplanowana akcja. Co
    najwyżej wszyscy grali pozornie do jednej bramki, bo jak my tego nie
    zrobimy to ci drudzy i oni wygrają - więc to raczej wynik niż cel.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!