  • Data: 2023-04-21 12:19:08
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-04-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale w tym przypadku rozmawiamy własnie o kowidzie.

    Jakbyśmy rozmawiali o śwince, czy coś by to zmieniło?

    > Niekoniecznie. Nazwiska się powtarzają, część to ten sam wydział na
    > uniwerku. Po prostu muszą coś publikować, bo są... naukowcami.

    Nie ma przymusu publikacyjnego ze strony czasopism i pozytywnych
    recenzji ze strony recenzentów. Jakby byli denni, muszą czy nie muszą,
    nic by w takich czasopismach nie opublikowali.

    > No wystarczy. Ale sam zobacz tą publikację - to już dowolny sondaż
    > opinii publicznej jest bardziej "naukowy". Tam nie ma nic oprócz ankiety
    > i opisania wyników.

    No i co z tego?

    > No właśnie tak przy okazji - a potem są kwiatki typu "najbardziej
    > narażeni są najmłodsi" i kwiatek, który zamiast przyznać się że to
    > klikbaitowy śródtytuł (co swoją droga jest dowodem na to że media
    > wykorzystują "naukowców") to broni się najpierw zę to nie on potem
    > samego twierdzenia.

    Weźmy ww. świnkę. Masz takiego klinicznego pediatrę, sądzisz, że nic o
    tej śwince nie wie, bo nie opublikowała antologii wyświńczenia
    młodzierzy? Pediatria jest jest specjalnością i widać, że tam działa i
    zapewne zna się nie tylko na zdrowych dzieciach. Nie musi się od razu
    habilitować z każdej choroby.

    > Trafia - naukowcy mają "obowizek" publikacji narzucany przez jednostki w
    > których pracują. Tu nazwisko pani pojawia się w "author contribution"
    > jeśli dobrze zrozumiałem przy zbieranu danych - we czwórkę w ankiecie
    > internetowej - mocno naukowe zajęcie;)

    Ponownie, co z tego, ze mają obowiązek publikacji jak czasopisma nie
    mają?

    > Jeśli twierdzi, że "najmłodsi są najbardziej narażeni" to właśnie tak
    > będę twierdził:P

    Zależy co przez to rozumiemy. Jeśli to co sugerował Piotr to może mieć rację.

    > Ale ja jej nie obrażam - po prostu stwierdzam fakt że jest
    > socjalmediowym influencerem - zresztą sam się tak nazywa, Obraża to ją
    > kwiatek przypisując jej naukowemu autorytetowi idiotyczne stwierdzenie
    > że "najbardziej narażeni są najmłodsi".

    To nie jest żaden fakt.

    > No przecież to stowarzyszenie działa na kasę a nie dobre chęci...

    CHodzi o zysk bezposredni.

    > examples of financial conflicts of interests include:
    >

    > Collaborations with advocacy groups relating to the content of the
    > article

    Rozumiem. Nie wolno publikować, że przemoc i zabijanie jest be jeśli
    jesteś np. katolikiem lub prawnikiem lub lekarzem lub jakimś pacyfistą.
    Hint: to nie ta klasa "advocacy"

    > Grants from an entity, paid to the author or organization
    $$$
    > Royalties being received by the authors or their institutions
    $$$
    > Stock or share ownership
    $$$

    > Examples of non-financial conflicts of interests:
    >
    > Personal, political, religious, ideological, academic and
    > intellectual competing interests which are perceived to be relevant to
    > the published content

    Sam widzisz, że jak rozumiesz powyższe jak rozumiesz to wszystko pod to
    podpada.

    --
    Marcin