  • Data: 2023-04-22 00:58:29
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.04.2023 o 00:41, Shrek pisze:
    > Niby wszyscy wiedzą, że większość biblii to są bajki a jednak głośne
    > mówienie o tym budzi sprzeciw i nawet istnieje paragraf na to:P

    Paragraf jest nie tyle za mówienie o Biblii, czy brak wiary w jej
    prawdziwość, a za sposób mówienia o swoich wątpliwościach. Wydaje mi
    się, że Biblia sama w sobie nigdy nie miała być pamiętnikiem. Grecy, jak
    wierzyli w swój Panteon Bogów, to chyba też jakoś specjalnie nie
    sadzili, że to faktycznie wszystko się wydarzyło. Rzymianie też mieli
    swoją wiarę. Generalnie te wszystkie wiary były chyba podobne do wiary
    Prasłowian. rzecz w tym, że wiedza o wierzeniach Greków, czy Rzymian się
    zachowała, a o wierze Prasłowian nie. Nie, bo Kościół Katolicki robił
    wszystko, by te informacje zniszczyć, choć jest to kawałek naszej
    kultury. Ale taki niewygodny, bowiem jeszcze ktoś by się mógł zacząć
    zastanawiać, jak to ostatecznie jest i czemu religia pochodząca z Afryki
    jest jakoś szczególnie ważniejsza i mądrzejsza od tej naszej w Słońce".
    --
    Robert Tomasik