  • Data: 2023-04-21 02:44:48
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-04-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Kilka przemyśleń:
    >
    > 1 - nie było żadnego problemu z podanymi przez ciebie zagadnieniami gdy
    > pokrywały się one (chwilowo) z "naukowym konsensusem" dotyczącym
    > zbawiennych efektów szczepień:P Nie to żebym kontestował skuteczność
    > szczepionki na początku, ale skoro wtedy się dało to teraz też powinno:P

    Konsensus to zgoda co do pewnego zagadnienia. Nie musi mieć nawet ona
    odbicia w badaniach nad tym zagadnieniem. Leci kometa i sobie łyska, a
    eksperci od komet dywagują dlaczego łyska i dochodzą do pewnego
    konsesusu.

    > 2 - jak coś się nie da potwierdzić metodami statystycznymi to na ogół
    > jest statystycznie nieistotne.

    100 to nie jest istotna statystycznie próba przy takiej wielości
    istotnych czynników. Trochę jakby próbować ogarnąć dojrzewanie 100
    gatunków drzew bez wiedzy o ich środowisku.

    > 3 - skoro na twoim przykładzie dostępność usług medycznych (nawiasem
    > mówiąc u nas nigdy oficjalnie nie wyczeprana, bo tymczasowe stały puste)
    > jest dwa razy większa od lokdałnu a komunikacja miejska jedynie połowę
    > mniej, to trzeba było rozwijać przez dwa lata służbę zdrowia i KM -
    > byłoby skuteczniej z pożytkiem i taniej.

    To był tylko taki przykład niekonicznie odzwierciedlający rzeczywistość.

    > Nie no - zrzucenie z helikoptera połowy rocznego budżetu za
    > nieprzychodzenie do pracy nie może spowodować inflacji - to na pewno
    > chodzi o co innego:P Niechodzenie do szkoły nie wpływa na obniżenie
    > poziomu edukacji. Zamknięcie podstawowej opieki zdrowotnej, diagnostyki
    > i profilaktyki na pewno nie ma nic wspólnego z "epidemią nowotworów".

    Tu nie chodzi czy ma czy nie ma, bo wiadomo że ma, a jak bardzo. Teraz
    masz takich czynników >10 i oszacuj je dobrze, że móc z tego wydobyć
    efekt lockdownu.

    > I jeszcze wice minister kurwa mać choroby wychodzi i pierdoli że to wina
    > ludzi bo w czasie epidemii bali się kurwa chodzić do lekarza! - To jest
    > ten jeden moment kiedy braun ma rację - powinien dostać karę w zawieszeniu.

    To już polityka.

    > Patrz punkt pierwszy:P Do statystyk jest brane ponad 100 krajów - jest
    > to na tyle duża próbka, że widać różne trendy - od szczepień, przez
    > służbę zdrowia, styl życia i kontakty społeczne. No ale jakoś tego
    > jednego związanego z lokdałnami nie widać.

    100 to nic. Weź 100 losowych ryb, częśc słodkowodnych, część
    głebinowych, częście Morza Chińskiego i uogólniaj bo 30% ryb z Zatoki
    Puckiej dostało pleśniawek a tylko 5% z okolic Grenlandii.

    > Reasumując - podpaliliśmy światową gospodarkę, podeptaliśmy podstawy
    > praworządności i praw człowieka, podzieliliśmy ludzi tak, że
    > przypominało to nieco eksperyment więzienny i wszystko w imię "naukowego
    > konsensusu" a po fakcie naukowcy szukają wyników i nie mogą się
    > dopatrzyć. Czuję się oszukany:P

    No ja nie. Jak już to odrobinę zmanipulowany.

    > Łotsebałtyzm:) Nie bądź robertem;P Skoro nie ma takich danych to nie ma
    > podstaw do dramatycznych stwierdzeń "najbardziej narażeni są najmłodsi".
    > Nie, nie są:P

    Prawda, ale też już obecnie widać, że zdecydowanie nie jest to obojętne.
    A skoro nie jest to uj wie czego się spodziewać.

    Ale chorzy rówieśnicy mogą je zarazić.

    --
    Marcin