  • Data: 2011-08-13 08:39:58
    Temat: Re: Zap3ata za s?siadke z mojego rachunku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Aug 2011, Ajgor wrote:

    > O kure. To jesli zona nie ma dochodow, a ja mam, to znaczy ze ja jej daje
    > kase na zycie.

    Owszem.

    > Moze zona powinna od tego podatek placic?

    Przed zapłaceniem podatku powinieneś przeczytać ten post, w którym
    wspominam o kanapkach dla dzieci ;)
    Podatek płaci się od tego od czego się płaci.
    Są podatki, pod które wybrane czynności podpadają "bez względu na formę"
    (np. VAT), są takie, w których forma lub cel czynności jest istotny
    (PCC, dochodowy).

    A to o czym piszesz nie jest "usługą".
    Jest wypełnieniem USTAWOWEGO obowiązku, zapisanego w KRiO!

    Jeśliby podlegało pod VAT, to owszem - VAT by się należał.
    Ale nie podlega ;), więc nie ma.
    A czynność cywilnoprawna zakwalifikowana do PCC to nie jest.
    Jakby to bzdurnie nie brzmiało, utrzymywanie rodziny stanowi
    wypełnienie obowiązku *administracyjnego* (nałożonego ustawą).
    Założenie rodziny jest dobrowolne, ale wypełnianie obowiązków
    wobec niej już nie :>

    Nie porównuj więc z przypadkami czynności spełnianych w myśl
    dobrowolnej umowy cywilnoprawnej, a nawet powstałymi
    w wyniku "zerwania" czy innych skutków takiej umowy :)

    Celem wyjaśnienia: jeśli z żoną byś się rozwiódł, to owszem,
    jeśliby sąd ustanowił *dla niej* alimenty, w takiej samej
    wysokości jak "teraźniejsze utrzymanie w rodzinie", to będzie
    musiała od tego zapłacić podatek.

    pzdr, Gotfryd