    From: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Date: Fri, 12 Aug 2011 21:44:36 +0200

    W dniu 2011-08-12 12:43, bzdreg pisze:

    > Chociażeś troll pospolity, to odpowiem ku pożytkowi pozostałych.

    Na jakiej podstawie bzdregu anonimie twierdzisz, że i ja jestem trollem?

    > O bezmózgowiu świadczy wrzucanie razem np. windy i śmieci (eksploatacja)
    > z prądem (indywidualna umowa z ZE).

    Czy ja gdzieś napisałam, że za prąd płaci się sp-ni mieszkaniowej, czy
    wspólnocie?
    Gaz i prąd to odrębne platności.

    > Koszt mieszkania w bloku rozkłada się mniej-więcej:
    > Eksploatacja: 20%
    > Remonty (amortyzacja) : 20%
    > Ogrzewanie : 20%
    > Woda + kanalizacja + CWU : 30%

    No to po piszesz, że nie ponosisz kosztów mieszkania, bo wykupileś?

    > Z remontami może być różnie. Wspólnoty mają bardziej ciasny reżim, a
    > spółdzielnie - większe możliwości.
    >
    > (Wiem, że się nie domyka, te wartości się wahają). Gaz potrafi "zmylić",
    > bo jak jest "junkers", to użytkownik płaci sam, a jak CWU z jakiegoś
    > PECu, to rozlicza WM/SM
    > Do tego dochodzi prąd, telefon/kablówka/inernet, ale to już są umowy
    > zawierane indywidualnie z mieszkańcem, a niekoniecznie z właścicielem.

    Po co o tym piszesz jak to nie jest związane z czynszem czyli opłacie
    miesiecznej dla spółdzielni? Czynszem/haraczem nazywam wszystkie opłaty
    miesięczne dla spółdzielni.

    > Z praktyki - Katowice, bloki, bez tych "umów indywidualnych":
    > Mieszkanie 2p, 2 osoby:
    > SM: 550zł WM: 500zł
    > M. 3p, 4 osoby:
    > SM: 800, WM: 750
    >
    > Różnica jest jeszcze (a może właśnie) taka, że WM jest bardziej pod
    > lupą, a SM może nieco pokombinować - i kombinuje.

    No to dużo nie zarobiłeś na tym wykupie mieszkania na całkowitą własność.

    --
    animka