  • Data: 2007-09-21 07:45:57
    Temat: Re: Zamiana gruntów rolnych a zasiedzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Sep 2007, Inka wrote:

    > Do rzeczonej zamiany doszło zapewne po II wojnie światowej i od tego czasu
    > utrzymuje się taki stan.
    >
    > Pytanie moje dotyczy tego, czy chcąc uregulować stan posiadania mogę im
    > odebrać moją własność (czyli działkę 211), jednocześnie wydając im ich
    > działki.
    > Zaznaczam, że jeden z właścicieli nie chce się zgodzić na taką zamianę,
    > zasłaniając się przepisami nt. zasiedzenia.
    > Czy rzeczywiście te przepisy mają odniesienie do takiej sytuacji?

    IMO - mają, bo dlaczego by nie?
    Pytaniem jest, czy nie należy jak najszybciej samemu wystąpić o uznanie
    zasiedzenia, zeby nie znaleźć się w takiej sytuacji że zasiedzenie
    przez sąsiadów zostanie uznane a oni zaczną podważać zasiedzenie w drugą
    stronę, na przykład domagając się czynszu i twierdząc że to był najem :]
    (na mój gust nieuznanie takich roszczeń powinno zostawić otwartą drogę
    do uznania wlasnego zasiedzenia, ale...).
    FYI: prawnikiem nie jestem.
    Kodeks Cywilny masz np. tu:
    _117.html
    ..i od art.172 masz opis jak działa zasiedzenie. Prawny, jednynie
    obowiązujący.

    pzdr, Gotfryd