  • Data: 2003-07-16 09:01:56
    Temat: Re: Zameldowanie a prawo do lokalu! Co za bezsens!
    Od: wku <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bf1t01$ec1$5@inews.gazeta.pl>, r...@g...pl
    says...

    > Na tego typu piętrzenie problemów przez urzędników mam następujący sposób,
    > który z reguły prowadzi do sukcesu. Biorę wniosek o np. zameldowanie.
    > Wypełniam go i naklejam tam znaczki opłaty skarbowej jeśli są wymagane (bo
    > nie pamiętam akurat, czy są), robię następnie z tego kserokopię i idę do
    > pani w urzędzie i składam jej to z prośba o potwierdzenie przyjęcia. Jak
    > odmawia (z reguły), to idę na dziennik podawczy i zostawiam to za
    > pokwitowaniem. I czekam na odpowiedź na piśmie.

    Super! Dzieki za konkretna i sensowana porade. Tak wlasnie zrobie.
    Najpierw zorientuje sie w dokladnych podstawach prawnych. Jesli bede
    mial informacje, ze wszystko moze pojsc po mojej mysli, to wymelduje sie
    ze starego miejsca zamieszkania, a nastepnie wypelnie na pismie wniosek
    i zaniose do urzedu. Nie bede przyjmowal zadnych ustnych odmow, tylko
    zostawie wszystko za pokwitowaniem i spokojnie bede czekal na ich
    odpowiedz.

    > W takiej odpowiedzi masz
    > podstawy prawne.

    Jesli powolaja sie w odpowiedzi na przepis, co do ktorego Trybunal
    Konstytucyjny wydal oswiadczenie, ze jest sprzeczny z Konstytucja, to
    wysle im pismo wraz z uzasadnieniem i wskazaniem zrodel, gdzie moga sie
    z tym zapoznac.

    > Czasem trwa to kilka miesięcy, ale staram się nie pieniaczyć. Szkoda nerwów.
    > Zresztą Pani w okienku z reguły ma ustalony przez przełożonego algorytm i
    > niewiele może zrobić. jedyna nadzieja, że jak przełożony będzie musiał
    > napisać uzasadnienie do odmowy załatwienia Twojej sprawy, to przeczyta kilka
    > przepisów i może dojdzie do wniosku, że to Ty masz rację.

    Zgadza sie. Nie ma co sie spierac z paniami w okienkach, bo szkoda i
    czasu i nerwow - i swoich, i ich.

    > Osobiście jestem zdania, że do zameldowania pod podanym adresem nie są
    > wymagane żadne dokumenty, a jedynie w wypadku udowodnienia, że podałeś adres
    > do miejsca, gdzie tak naprawdę nie przebywasz, to można Cię ścigać karnie za
    > wyłudzenie poświadczenia nieprawdy.

    Moim zdaniem tak jest rowniez. Zreszta obowiazek meldunkowy to juz nieco
    przestarzala i czesto fikcyjna sprawa. Szczegolnie w wiekszych miastach,
    gdzie w poszukiwaniu lepszego zycia pojawilo sie sporo osob. Od dawna
    nie przebywaja w miejscu zameldowania.

    Z tego, co sie doczytalem, to prawa do przebywania w lokalu i
    rozporzadzania nim nie reguluje to, czy ktos jest tam zameldowany, czy
    nie, a prawo wlasnosciowe.