    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zalałem mieszkanie sąsiada...co teraz?
    Date: Mon, 7 Jul 2008 23:48:32 +0200

    Dnia Mon, 7 Jul 2008 23:17:51 +0200, Reaper napisał(a):

    > 1. Czy nie powinienem być wezwany do oględzin przez rzeczoznawce?

    Nie.

    > 2. Czy kwota powinna pokrywać nowe materiały czy powstałe szkody?

    Kwota powinna pokrywać przywrócenie mieszkania sąsiada do stanu sprzed
    szkody. Jeżeli trzeba było kupić nowe materiały, to również za nie musisz
    zapłacić.

    > 3. Czy rzeczoznawca powiniem mieć jakieś specjalistyczne uprawnienia i
    > powinien sporządzić odpowiedni protokół świadczący o dokonanych oględzinach
    > ? (co taki protokół powinien zawierać?)

    Powinien mieć uprawnienia wynikające z Prawa budowlanego. Oczywiście masz
    prawo ubiegać się o wgląd w protokół napisany przez owego rzeczoznawcę, a
    na Twoim miejscu to nawet napewno bym o taki wgląd poprosił. Musisz
    przecież wiedzieć, za co płacisz.

    > 4. Czy muszą mi być przedstawione paragony za te farby, itp. oraz za ekipe
    > remontową? (paragony czy faktury VAT)?

    Musieć to nie muszą, ale z drugiej strony Ty możesz ripostować że chcesz
    zobaczyć w/w dokumenty, bo chcesz wiedzieć na podstawie czego masz płacić i
    skąd wynika taka kwota.

    > 5. Czy napewno ja muszę pokryć powstałe szkody czy też sąsiad, nie
    > pomyślawszy wcześniej o ubezpieczeniu swojego mieszkania, poprostu ma pecha?

    Musisz.

    > Pytam, bo ów sąsiad mieszka DWA piętra pode mną, a wyremontował sobie TRZY
    > pokoje...a wywalił tylko dywan i wersalke.

    Nie rozumiem powyższego... Możesz jaśniej?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl