  • Data: 2008-07-08 17:55:43
    Temat: Re: Zalałem mieszkanie sąsiada...co teraz?
    Od: "inal" <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Reaper" <n...@n...pl> wrote in message
    news:g4u1mj$d1d$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Nie z mojej winy zalałem sąsiada pode mną

    Jeśli nie ze swojej winy to co do zasady nie odpowiadasz.
    KC Art. 415. Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę,
    obowiązany jest do jej naprawienia.

    Za to:
    KC Art. 433. Za szkodę wyrządzoną wyrzuceniem, wylaniem lub spadnięciem
    jakiegokolwiek przedmiotu z pomieszczenia jest odpowiedzialny ten, kto
    pomieszczenie zajmuje, chyba że szkoda nastąpiła wskutek siły wyższej albo
    wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby trzeciej, za którą zajmujący
    pomieszczenie nie ponosi odpowiedzialności i której działaniu nie mógł
    zapobiec

    Pytanie: czemu pękł ten wężyk? Kto go instalował?