eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z
    Das Onet]
    Date: Thu, 11 Apr 2024 19:31:18 +0200
    <uutu3l$7u9$1$nadir@news.chmurka.net> <uuuj0g$2t20p$1@dont-email.me>
    <uuum3a$s0b$2$nadir@news.chmurka.net> <uuv4jf$316gl$2@dont-email.me>
    <uv1bqd$5j3$1$nadir@news.chmurka.net>
    <equw24x48kdk$.q2l4o2o6nsve.dlg@40tude.net>
    <uv3fik$te3$1$nadir@news.chmurka.net>
    <17ajoyw6rjpwa$.dsoj5upop4zw$.dlg@40tude.net>
    <uv3muc$4fm$2$Shrek@news.chmurka.net> <Q8lRN.36972$Lw2.2869@fx11.ams1>
    <uv565n$hng$3$Shrek@news.chmurka.net> <YaxRN.91193$au2.33486@fx12.ams1>
    <uv6diq$kfb$1$Shrek@news.chmurka.net> <ycGRN.31555$T%2.4573@fx08.ams1>
    <uv7ot6$re1$1$Shrek@news.chmurka.net> <WHQRN.43591$Lw2.21546@fx11.ams1>

    > Ale co mam mu tłumaczyć?

    Bo w taką dyskusję się wdałeś:P J

    > Przynajmniej w punktach podstawowych. On postuluje użycie stwierdzenia
    > trzecia płeć, ja uważam, że lepsza jest nazwa niebinarny, bo pokazuje
    > właśnie gradację.

    I mniej więcej tak właśnie się to określa.

    > Odwołanie do płci sugeruje MZ coś mocniej
    > zdefiniowanego. Piotrowi nie podoba sie też, że używasz określeń
    > stygmatyzujących.

    A co ja poradzę, że mi się wszystko kojarzy. A jak się obecnie nazywa
    murzyn z afryki?

    > Z tym się też zgadzam, bo dla mnie nie jest to żadna
    > anomalia, dewiacja, ... no nie użyles tak silnych stwierdzen (nie chce
    > mi sie teraz szukac), ale mialo to zabarwienie po lini "nienormalny",
    > "chory".

    Tu też się zgadzamy - (no dobra - jak już użyleś słowa "anomalia", to w
    sumie to jest anomalia). Po prostu kviatek walczy ze stygmatyzacją tam
    gdzie jej nie ma. Użyłem konkretnie sformułowania zaburzenie rozwoju
    płci. Głównie dlatego że Kviatek usilnie ciągnął mnie za klawiaturę jak
    konkretnie to nazwać naukowo. Dla mnie też żadna dewiacjia -
    przynajmniej dopóki ktoś nie chce mi się z tym narzucać. Ludzie mają
    różne orientacje w ich ramach różne fetysze i generalnie mnie to ani
    specjalnie nie interesuje, ani tego nie oceniam dopóki nie jest to
    niezgodne z prawem albo ktoś mi ze swoimi przygodami i preferencjami
    łóżkowymi nie pcha się w widok. Sam też się specjalnie nie uzewnętrzniam
    w przestrzeni publicznej jakie są moje ulubione kategorie;)
    > A z Tobą zgadzam sie choćby w kwestii, bezsensu silowego etykietowania.

    Co więcej - te nazywanie kończy się kontrakcją - i na przykład neutralny
    już w zasadzie gej (bo jak chcesz geja obrazić to raczej pedał)
    zastępowany jest gdzieniegdzie prześmiewczym waginosceptykiem. A murzyn
    (taki z afryki) afroafrykaninem. Nie tędy droga.

    > Genearalnie na ile mogę powiedzieć na podstawie wczesniejszych dyskusji,
    > to z Piotrem nie zgadzam się głównie odnośnie czy epatowanie tą
    > niebinarną seksualnością (parady itd) jest potrzebne.

    Generalnie to dykusja dotyczyła tego ile jest płci według nauki. A
    kwiatek popłynął i dyskutuje ze swoimi wyobrażeniami o tym co ja myślę.

    > Albinizm raczej jest schorzeniem.

    No widzisz - i nikt nie postuluje żeby nazywać go pogmentosceptycyzmem i
    usunąć z klasyfikacji chorób.

    > Albinizm w żaden sposób nie wpisuje się w spektrum cech. Jest albo 0
    > albo 100%.

    Wpisuje, się - są łaciaci, są tacy co miją białą skórę ale kolorowe
    włosy. Ale to nie ma nic specjalnie do rzeczy. Po prostu jest i tyle -
    nikt do tego teorii nie dorabia. I poza afryką gdzie z nich murzyni
    robią talizmany mają się dobrze.

    > To by osnaczało, ze ci walczacy sami nie maja co do tej walki
    > przekonania.

    Wręcz przeciwnie - to urodzeni wojownicy. Znajdą dyskryminację i
    stygmatyzacjię jak żydzi antysemityzm. W ostateczności sobie ją stworzą;)
    > To jest tak jak z femimizmem, który w wydaniu publicznym już dawno
    > siebie zniszczył i pokazał, obecnie chocby w formie zinstytucjonalizowanej
    > gębami lewicy, co tak na prawdę warte są jego hasła równościowe.

    Tak działa socjologia i okno overtona.

    BTW - widziałeś - https://www.youtube.com/watch?v=LKiBlGDfRU8&t=365s -
    ogólnie ciekawe. W skrócie o tym jak w "profesjonalnej" nauce przestało
    chodzić o naukę - coś o czym pisalem od jakiejś dekady (z nasileniem
    przy okazji kowida) i dyskusji z tobą czym różni się uniwersytet od
    boeinga;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!