  • Data: 2011-02-26 12:11:38
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: "Maciek." <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andriej" <a...@o...pl> napisał
    > "W czasie trwania stosunku pracy Pracownik nie może prowadzić działalności
    > konkurencyjnej wobec Pracodawcy"
    > pytania:
    > 1. Czy jeśli będę robił to samo co pracodawca, ale dla zupełnie innej
    > grupy klientów to będzie dobrze i nie będzie to działalność konkurencyjna?
    > 2. Czy mogę otworzyć własną działalność świadczącą takie same usługi ale w
    > zakresie nie obsługiwanym przez pracodawcę i dla klientów nie
    > obsługiwanych przez pracodawcę?

    IMHO chodzi tu o to, abyś pracując dla klienta Pracodawcy nie zaczął po
    cichu gadać z tym klientem i abyś tego klienta po prostu nie zabrał
    (podkupił) Pracodawcy.

    Nie wyobrażam sobie podpisania umowy zakazującej mi wykonywania zawodu poza
    godzinami pracy u "głównego" pracodawcy. Chyba, że pensja będzie
    wystarczająca na zaspokojenie większości potrzeb, także tych o których
    jeszcze nie wiem.
    Albo tak jak z umowami typu "jeśli cię zwolnimy, to nie będziesz mógł przez
    pół roku pracować w branży, w której pracowałeś dla nas" - mają sens pod
    warunkiem, że przy zwolnieniu dostanę odprawę w wysokości conajmniej
    półrocznej pensji.