  • Data: 2006-11-19 23:13:10
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 19 Nov 2006 23:52:53 +0100, sango napisał(a):

    > jesli jednak byles przesluchiwany
    > w charakterze swiadka to moga domagac sie dostarczenia hasel i dysponuja
    > sankcjami zeby to egzekwowac.

    Chetnie uslysze jakie...

    > W praktyce jednak powstje pytanie co mozna zrobic jesli
    > powiesz, ze wyrzuciles hasla poprzedniego dnia ?

    Przeproszą i wypuszczą :)

    > podepna cie pod wariograf ?

    Zapis z wariografu nie jest zadnym dowodem.

    > beda trzymac cie w areszcie az zmiekniesz pod wplywem towarzystwa ciezkich
    > przestepcow ? :-)

    W areszcie raczej nie mozna zamknac za taka pierdole :)

    > mieli do tego prawo nawet jesli na pierwszy oglad oprogramowanie jest
    > legalne.

    Z tego co wiem, to zwykłym policjantom nawet nie wolno dotknąć takiego
    komputera. Jeśli nie ma z nimi biegłego informatyka, to po prostu wyłączają
    go i zabierają do badań. Zresztą nawet i to jest bez sensu, bo oprócz
    szyfrowania są inne sposoby na ochronę danych, np. ktoś może spowodować że
    po wpisaniu błędnego hasła (przy uruchamianiu komputera) uruchamia sie
    jakiś program stosujący DBAN i dane ze wszystkich dysków szybko idą sie
    kochać :)) Programy są dostępne za free.

    > chyba mozesz zostac aresztowany za samo utrudnianie sledztwa (przez to, ze
    > nie chcesz podac hasel) ?

    No nie, bez przesady. Takie coś jest tylko w amerykańskich filmach :)

    > oprogramowanie. jesli nie masz pudelka, nie masz plytki to sam stajesz w
    > sytuacji udowodnienia swojej niewinnosci

    Można jedynie złożyć wyjaśnienia, a oni ewentualnie mogą to sprawdzić lub
    nie. To oni muszą udowodnić winę, a nie odwrotnie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl