  • Data: 2006-11-19 23:45:27
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: "sango" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli by tak było to prawo do obrony nie było by zachowane, zawsze
    > możesz odmówć
    > zeznań, które narażały by Ciebie lub Twoją rodzinę na odpowiedzialność
    > karną.
    > Pamiętasz stalą regułkę L.Rywina, którą wygłaszał w odpowiedzi na każde
    > pytanie?

    nie pamietam ... :-) chodzi mi o to, ze zawsze moga aresztowac za
    utrudnianie
    sledztwa ... druga sprawa to, ze wy wszyscy święcie wierzycie, ze policja
    i prokuratury sie cackają w praworzadnosc ... widzieliscie powyzej w postach
    faceta z rozwalonym latpopem, ze to on musial sie bronic przed biegłym,
    ktory
    go wrabial w to, ze jego soft byl nielegalny... nie znam sprawy Rywina ale
    wiem jak bylo z biegla w sprawie Wieczerzaka ... mysle, ze w PL dziala to
    na zasadach krzywo prosto byle ostro i nie sadze, zeby policja dzielila wlos
    na czworo i bawiła sie w takie dywagacje jak my tutaj ... od nich wymagana
    jest skuteczność a sposób osiągnięcia chyba nadal nie jest trochę mało
    wystandaryzowany ... :-)

    > To chyba się prawo silniejszego nazywa. Nie mieli prawa, bazują jednak
    > na tym, że jak coś znajdą, to nikt się takimi "pierdołami" nie będzie
    > zajmował.

    moim zdaniem maja do tego prawo poniewaz moga nie byc w stanie na miejscu
    zbadac np. tego co np. skasowano z dysku. inna sprawa ze w opisanym
    przypadku
    policja postapila nieprawidlowo bo wylaczono sprzet - nie powinni tego
    robic -
    sprzet wlaczony powinni przewiezc przy pomocy urzadzen potrzymujacych
    zasilanie... duzo bardziej godzace w poczucie zdrowego rozsadku niz to ze
    zabieraja komputery w przypadku podejrzenia, ze jest to narzedzie
    przestepstwa
    jest pare innych kwestii ... przede wszystkim robic o ile to mozliwe kopie
    zamiast
    zabierac komputery z danymi z firm - to sa rzeczy rujnujace ... po wtore
    jesli juz musza
    zabrac to robic szczegolowy protokol z dokladnoscia co do kabelka, myszki i
    kazdej
    jednej plytki ... wszyscy pamietamy pewnie kazus filatelisty, ktory byl
    podejrzany
    o paserke ... po odebraniu okazalo sie, ze znaczki sa w kupie i czesci
    brakuje ...
    oczywiscie nie byl w stanie biedak udowodnic, ze pewna wartosciowa czesc
    kolekcji
    zaginela podczas badania przez policje ... po wtore sprawa przetrzymywania
    sprzetu
    miesiacami ... takie kwestie powinny byc prawnie uregulowane a procedury
    powinny byc przestrzegane ...

    w sumie dziwi, ze oprocz organizacji takich jak stowarzyszenie Ofiar
    przeciwko
    zbrodni czy innych tego typu nie ma jakichs stowarzyszen, ktore zajmowalyby
    sie
    przestrzeganiem standardow praworzadnosci przez policje ... rozumiem, ze
    pomylki
    sie zdarzaja, takze do policji czy prokuratur trafiaja czasami ludzie,
    ktorzy nie powinni sie
    tam znalezc, policja nie moze tez byc ubezwlasnowolniona wobec
    elektronicznych przestepcow
    ale jakies standardy powinny jednak byc ... poza tym nikt nie analizuje
    prawa w tym zakresie ...
    gdyby byly przepisy to moze i pod adresem pracy policji i bieglych byloby
    mniej zastrzezen...