  • Data: 2006-11-19 23:23:11
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sango" <k...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:2e29d$4560e046>

    > silne szyfrowanie w PL nie jest nielegalne. ciekawe pytanie jakie sie tu
    > nasuwa to czy byles
    > przesluchiwany w charakterze swiadka czy tez postawiono ci zarzuty. gdyby
    > postawiono
    > ci zarzuty to nie musisz chyba dostarczac dowodow ... jesli jednak byles
    > przesluchiwany
    > w charakterze swiadka to moga domagac sie dostarczenia hasel i dysponuja
    > sankcjami
    > zeby to egzekwowac.

    czyżby tortury ;) ?

    Jeśli by tak było to prawo do obrony nie było by zachowane, zawsze
    możesz odmówć
    zeznań, które narażały by Ciebie lub Twoją rodzinę na odpowiedzialność
    karną.
    Pamiętasz stalą regułkę L.Rywina, którą wygłaszał w odpowiedzi na każde
    pytanie?

    > W praktyce jednak powstaje pytanie co mozna zrobic jesli
    > powiesz, ze wyrzuciles hasla poprzedniego dnia ? podepna cie pod wariograf
    > ?

    Jest taki jeden praktyczny zwrot - "nie pamiętam".

    > beda trzymac cie w areszcie az zmiekniesz pod wplywem towarzystwa ciezkich
    > przestepcow ? :-)
    >
    > mieli do tego prawo nawet jesli na pierwszy oglad oprogramowanie jest
    > legalne.

    To chyba się prawo silniejszego nazywa. Nie mieli prawa, bazują jednak
    na tym, że jak coś znajdą, to nikt się takimi "pierdołami" nie będzie
    zajmował.

    > chyba mozesz zostac aresztowany za samo utrudnianie sledztwa (przez to, ze
    > nie
    > chcesz podac hasel) ?

    Odmawiam odpowiedzi na to pytanie, gdyż odpowiedź ta mogła by narazić
    mnie
    lub moją rodzinę na odpowiedzialność karną.

    > przy okazji w ponizszych postach poruszono sporo innych ciekawych
    > zagadnien
    > jak np. problem z tym, ze biegli policji czasami shareware traktuja jako
    > pirackie
    > oprogramowanie. jesli nie masz pudelka, nie masz plytki to sam stajesz w
    > sytuacji
    > udowodnienia swojej niewinnosci, np. ze kupiles nero (serial) w sklepie
    > skulskiego -

    eee... zadaje się biegłemu parę pytań i jego orzeczenie się rozsypuje.

    - Dlaczego uważa pan, że oprogramowanie jest nielegalne?
    - Bo nie ma nalepki.
    - Czy w Polsce jest ustawowy obowiązek nalepiania nalepek na komputer?
    - Nie ma. Ale taki jest wymóg licencji.
    - Czy zapisy licencji, a więc umowy cywilnej są przedmiotem zaiteresowania
    prawa karnego?
    - Nie.
    - Co zatem przekonało pana, że ten system jest nielegalny?
    - Brak nalepki.
    - Dziękuję, nie mam więcej pytań.

    W związku z opinią biegłego, wnoszę o uznanie dowodu w postaci oryginalnej
    płyty CD z systemem Windows XP, faktury do tego programu wystawionej na moje
    nazwisko, oraz naleki wraz z oryginalnym opakowaniem, stanowiącej dowód na
    legalność posiadanego przeze mnie systemu XP.

    I cała teoria biegłego idzie do piachu... zanim dojdzie od do czegos, na co
    licencji faktycznie nie mamy, to straci resztę wiarygodności w oczach sądu.