  • Data: 2008-04-03 05:06:19
    Temat: Re: ZROZUM
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):

    > Dostarczony? Komu? sąsiadowi chyba.
    > Przeczytałem nie tylko dyskusję ale i odpowiedni zapis w KPA (jego
    > zresztą już dawno, bo było mi to potrzebne).
    > Wiem także jak wygląda tzw. "zwrotka" i wiem, że jest na niej napisane w
    > sposób nie pozostawiający wątpliwości kto ma pokwitować odbiór.

    To tylko zwrotka. Przepisy jasno regulują kto może podpisać odbiór
    listu: adresat, a jeśli go nie ma, dorosły osobnik, a jeśli ich nie ma,
    sąsiad, jeśli zobowiąże się doręczyć, oraz jeszcze inne osoby.

    > Potwierdzenie odbioru przez "nieadresata" nie jest IMO dowodem
    > prawidłowego doręczenia adresatowi.

    Nie w świetle opisanych przepisów.

    > Osoby wymienione w art. 43 odbierając pismo dopiero zobowiązują się
    > _oddać_ pismo adresatowi. To nie znaczy, że można uznać z automatu, że
    > to zobowiązanie zrealizowały.

    Jednakże przynajmniej w sądach istnieje domniemanie, że list został
    dostarczony. Nie zmienia to faktu, że adresat może próbować wykazać, że
    list otrzymał później, albo wcale.

    > Sąsiad mógł zobowiązać się (podpisując przyjęcie pisma) do jego oddania
    > adresatowi. A jak udowodni, że to zrobił? Zażąda ode mnie oświadczenia
    > na piśmie?
    > A jak sąsiad się zobowiązał i złośliwie umarł zanim mógł się ze mną
    > skontaktować i pismo przekazać?
    > Przepis istotnie należy do zaszczytnego grona Everestów głupoty
    > polskiego prawodawstwa i jego twórców ale mimo to uważam, że można by tu
    > powalczyć opierając się kwestie dowodowe.

    Oczywiście, masz rację. Adresat może dowodzić wszelkimi dowodami, że
    list mu nie został dostarczony.

    > Ja tam jednak wolę 10 świadków, że w drzwiach niczego nie było. ;)

    A kurier ma 10 świadków, że w drzwiach zostawił - pewnie chuligany
    zerwały :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz