    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 8 Jun 2003 22:46:55 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: Wywłaszczenie?

    news:56ff.00000745.3ee36e12@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    > Mam pytanie do grupy i liczę na kompetentną i w miarę szybką odpowiedż.
    > Jestem właścicielem mieszkania w pięknej stylowej kamienicy w samym
    centrum
    > Wrocławia. Mieszkanie ma księgę wieczystą i jest nie małe( 70 m2). Jestem
    > jedynym włascicielem w kamienicy w której oprócz mnie jest 25 mieszkań
    > komunalnych. Dowiedziałem się, że jeszcze w tym roku Wszysy mieszkańcy
    > kamienicy będa wysiedleni- bo w naszej kamienicy będzie uczelnia
    > (najprawdopodobniej). Mam kilka pytań w zwiazku z tym...
> [...]

    jest to mozliwe a nawet prawdopodobne

    > 2. Czy muszę koniecznie wyprowadzic się tam gdzie wszyscy przesiedleni
    tzn.
    > do nowo wybudowanych bloków na peryferiach miasta?

    mało prawdopodobne aby proponiwano nieruchomości zastępcze ale możliwe
    ale to ty decydujesz czy nieruchomośc zastępcze czy gotówka

    > 3.Czy mogę wskazać mieszkanie które mi kupią?

    mało prawdopodobne aczkolwiek nie niemożliwe,
    ale raczej o tym zapomnij

    > 4. Czy mogę zażądać ewentualnej rekompensaty(mieszkania w Rynku są
    przecież
    > drogie)

    nic nie musisz żądać bo nalezy sie tobie odszkodowanie w wysokości
    wartości poniesionej szkody czyli nieruchomości z której ciebie wywłaszczają
    ale najpier muszą być rokowania w sprawie nabycia w drodze umowy
    cywilnoprzwnej a dopiero potem wywyłaszczenie

    > 5. Jakie wogóle mam szanse (może proces sądowy)i czy mogę postawić
    > jakiekolwiek warunki?

    warunki możesz stawiac zawsze pytanie tylko czy zostaną uwzglkędnione,

    generalnie przeczytaj aktualny tekst ustawy o gospodarce nieruchomościami
    ze szczególnym uwzglkędnieniem art. 112 do art. 135.
    a potem poszukaj rzeczoznawcy majątkowego i zasięgnij u niego porady,
    pzdr,
    JarekM