  • Data: 2008-02-27 11:38:58
    Temat: Re: Występ estradowy-umowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Feb 2008, Paweł Marcisz wrote:

    > Zgoda. Tylko, że ja nie dyskutuję kwalifikacji prawnej tytułowej
    > umowy, a jedynie zaprzeczam jakoby była to umowa o dzieło.

    A do tego to ja się nie wtykam.
    Zabierałem głos jedynie w sprawie usiłowania "nieklasyfikowania"
    umowy, czyli uznania że "jest nienazwana i nie ruszać".

    > Jeśli mieści się w katalogu czynności opodatkowanych VAT, to podlega.
    > Nie mieści się, to nie podlega. Określają to przepisy prawa
    > podatkowego,

    Przyznaję że wzięcie sobie za podstawę VATu było dość głupim
    pomysłem, powołanie na dochodowy jest już lepszym - bo rodzaj
    umowy *niekiedy* stanowi kryterium zaklasyfikowania do źródła
    dochodów.
    Z góry muszę przyznać, że omawiany przypadek "występu" takiej
    klasyfikacji nie wymaga :> (bo inne kryterium rozstrzyga, że
    będzie to albo umowa wykonywana osobiscie, jeśli artyści
    sami "działają" i sprzedają bilety, albo przychód z praw
    majątkowych, jeśli "działają" na rzecz przedsiębiorcy który
    im płaci).
    Odpuścmy te podatki :) - IMO nadal *należy* umowy nienazwane
    "rozkładać" na umowy nazwane, aby określić ich status.
    Przecież taka (nienazwana) umowa może się w trakcie wykonywania
    "zaciąć" na zdarzeniu nie przewidzianym w umowie - i wtedy
    wchodzą do akcji przepisy z KC. Żeby je zastosować, trzeba
    określić *które*, a dla każdej umowy jest inna lista regulacji
    które mają pierwszeństwo przed zasadami ogólnymi.
    IMO *jeśli* w umowie nienazwanej wystepuje "część", która
    daje się zaklasyfikować jako umowa nazwana, należy zastosować
    przepisy dotyczące tej "części".

    pzdr, Gotfryd